  • Data: 2020-03-31 10:51:53
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 10:21:16 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > ale w WB nie stawiano na testy (bo to też kosztuje), a na zbiorową
    > odporność (matematycy twierdzą, że jeśli ok 70% społeczeństwa jest
    > uodpornionych na takiego wirusa, to ma on małe szanse na
    > rozprzestrzenianie się), ale po czasei sobie uświadomili, że będzie
    > jednak za dużo przypadków ciężkim w tym samym czasie i ichnia służba
    > zdrowia sobie z tym nie poradzi, stąd zmiana. No a w Korei przecież
    > zaczęło się w tym samym czasie co we Włoszech...

    Też czytałem, że do wygaszenia epidemii potrzebna jest odporność 70-80%
    populacji. Szczepionka nie wiadomo kiedy będzie, więc jedyna szansa na
    wyrobienie odporności to zetknąć się z wirusem i przeżyć. Na to właśnie
    liczył Johnson, ale zmienił zdanie, bo były jakieś symulacje i liczba
    chorych w jednostce czasu wyszła dużo za duża w stosunku do możliwości
    przerobowych tamtejszej służby zdrowia, co zresztą sam zauważyłeś.

    Nawiasem mówiąc, w UK niezależnie od tego testów jest o wiele więcej niż u
    nas, a przecież do ich przeprowadzenia potrzebne są jeszcze laboratoria.
    Wątpię, żeby wybudowano je, wyposażono i przeszkolono personel dopiero w
    marcu.
    Czyli, wbrew opiniom naszych prorządowych kolegów, dało się dużo lepiej
    przygotować na epidemię, pod warunkiem że priorytetem nie był miał węglowy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl