  • Data: 2010-07-02 07:29:11
    Temat: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01-07-2010 23:47, MZ pisze:

    > Jeśli nie wiesz to i tak nie zrozumiesz.

    > A co tu badać, wystarczy raz w tygodniu robić zakupy w hipermarkecie.
    > Powiedzmy, że pieprzę z własnego wieloletniego doświadczenia, wystarczy?

    > Fundacje, fundusz typu PFRON?

    > Ujmę to tak: gdybym kasę którą pompuję od lat co miesiąc w ten system
    > odkładał na takie właśnie okazje, to uwierz, stać by mnie było na
    > dowolną operację jaka byłaby potrzebna.

    To weźmy przykład. Moja nagła choroba, pobyt na OIOMie, operacje i
    rehabilitacja potem kosztowały NZF około 100tys zł. (to są szacunki,
    wiem ile kosztuje doba na OIOMie i ile kosztowały, leki które we mnie
    wpompowano - to nie była aspiryna).

    Od 8 lat prowadzę firmę, więc miesięcznie do NFZ trafia za mnie
    powiedzmy średnio 200 zł. To jest do dziś 19200 tys hojnie licząc
    (kiedyś składka była sporo niższa).
    Wcześniej pracowałam na etacie, ale na NFZ/Kasy chorych załapują się
    tylko ostatnie 3 lata mojej pracy. Około 300 zł składki miesięcznie. Max
    10800.

    Moja jedna choroba kosztowała NFZ 3 razy więcej niż tam wpłaciłam.

    Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, to Twoje składki wyglądają podobnie
    (oczywiście możesz być dyrektorem banku i zarabiać na etacie 50tys
    miesięcznie, ale tacy nie marnują czasu pieprzeniem na grupach
    dyskusyjnych).
    A to oznacza, że jeden zawał skasuje połowę Twojego konta w NFZ (gdyby
    NFZ trzymał konta dla poszczególnych ubezpieczonych).
    A jak np. zostaniesz ciężko poparzony, na Twoje leczenie będzie się
    musiało zrzucić 4-5 innych przedsiębiorców przez kilkanaście lat.

    I o ile nie zamierzasz zakończyć życia malowniczym samobójstwem w wieku
    50 lat, to odkładając co miesiąc równowartość składki na NFZ może będzie
    Cię stać na emeryturze na endoprotezę stawu biodrowego. Ale już nie na
    leczenie raka.

    Mówisz o operacjach. A co z chorobami przewlekłymi. Cukrzyca typ II,
    miażdżyca, POCHP (palisz?). One kosztują więcej niż przeszczep serca.
    Tyle że koszt rozkłada się na wiele lat. Za to choroba taka na ogół
    powoduje, że już niewiele składki od chorego do systemu wpłynie.

    Ale oczywiście Tobie może się zdarzyć co najwyżej skomplikowane złamanie
    nogi na nartach.
    Nie tętniak mózgu albo rak jelita grubego. I na pewno nie jakas
    przewlekła choroba, która trwale uniemożliwi Ci pracę.

    Gratulacje, zazdroszczę.

    ps. nie spotkałam jeszcze osoby która wołając oburzona "dlaczego mam
    płacić za innych?" nie miała oporów, żeby "inni" płacili za nią

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813