  • 1. Data: 2009-06-18 19:39:31
    Temat: prawa konsumenta i telefonia komórkowa
    Od: pj <p...@g...com>

    Witam wszystkich grupowiczów.

    Sieci telefonii komórkowych od początku swego istnienia stosują
    różnicowanie taryf na rozmowy w zależności od sieci, do której
    dzwonimy (do "swoich" taniej, do "obcych" drożej, do Play -
    najdrożej). Jednak od czasu gdy pojawiła się możliwość przenoszenia
    numeru pomiędzy sieciami osoba wybierająca numer nie ma pewności, do
    jakiej sieci dzwoni. Tym samym nie wie, ile będzie ją kosztować
    rozmowa. Dowie się o tym dopiero po rozmowie (prepaid) lub po
    otrzymaniu faktury (abonament).

    I tu pojawia się moje (laika) pytanie: czy nieznajomość kosztu
    korzystania z usługi (a nawet niemożliwość jego ustalenia przed
    skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego
    punktu widzenia?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2009-06-18 19:41:13
    Temat: Re: prawa konsumenta i telefonia komórkowa
    Od: Arek <a...@e...net>

    pj pisze:
    [..]
    > skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego
    > punktu widzenia?

    Operatorzy są ponad prawem.
    Mogą Cię nawet jawnie oszukiwać ile chcą.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2009-06-18 20:30:07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    pj wrote:

> [...]
    > korzystania z usługi (a nawet niemożliwość jego ustalenia przed
    > skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego

    Jeżeli rzeczywiście nie możesz ustalić kosztu połączenia przed jego
    wykonaniem, może być to potraktowane jako naruszenie praw konsumenta.
    Niemniej z reguły operatorzy umożliwiają takie sprawdzanie.

    M.

  • 4. Data: 2009-06-18 20:32:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 22:30:07 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Niemniej z reguły operatorzy umożliwiają takie sprawdzanie.

    Jak, którzy?
    Nie licze tu jakiejś strony www która podobno to umozliwia (zapomnialem
    jaki miala adres). Powiedzmy, ze nie mam internetu i chce sprawdzic.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-06-18 20:42:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    scream wrote:

    > Jak, którzy?

    B3, telefonicznie, SMS-em

    M.

  • 6. Data: 2009-06-18 21:24:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 12:39:31 -0700 (PDT), pj napisał(a):

> [...]
    > korzystania z usługi (a nawet niemożliwość jego ustalenia przed
    > skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego

    puściłem wątek na pl.misc.telefonia.gsm
    temat: "sprawdzanie operatora numeru sieci"

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php

  • 7. Data: 2009-06-19 06:07:19
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > pj pisze:
    > [..]
    >
    > Operatorzy są ponad prawem.
    > Mogą Cię nawet jawnie oszukiwać ile chcą.

    Łżesz jak zwykle.

  • 8. Data: 2009-06-19 07:44:02
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    http://is.eranet.pl/updir/check.cgi?t=48502166766

  • 9. Data: 2009-06-19 09:47:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Nostradamus pisze:
    > Łżesz jak zwykle.

    Dorośniesz to się przekonasz.

    Mogę Ci dać choćby kilka przykładów.
    1. Konkurs Ery 100 mercedesów - oszustwo bezczelne. Za taki numer zarzą
    każdej innej firmy od razu poszedłby do puchy
    2. Ostatnia mega awaria billingu Plusa - myślisz, że cokolwiek napisali
    na swoich stronach, że wysłali do klientów SMSy albo bilingi do
    sprawdzenia? Nie. Bo po co. Wydymali klientów i wszystko jest OK :)
    Zresztą nie pierwszy raz, takie awarie plus kilka mniejszych mieli już
    nie raz od kiedy monitoruję sprawę.
    3. Palenie kart klientów z kasą, podwójne liczenie połączeń, odmowa
    przyjmowania reklamacji itd., zrywanie umów i żądanie bezprawnych "kar
    umownych" za takie numery inne zarządy też od razu poszłyby do ciupy.
    Ale nie oni.

    To tak pierwsze z brzegu zabawy :)

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 10. Data: 2009-06-19 09:52:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Arek pisze:
    > To tak pierwsze z brzegu zabawy :)

    No i jeszcze smsowe loterie fantowe organizowane oczywiście bez żadnych
    zgód ministerstwa finansów.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com