    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praktykant
    Date: Thu, 20 Nov 2008 20:33:48 +0100

    W wiadomości news:gg4dqn$p6c$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj <antyspam
    .@poczta.onet.pl> pisze:

    > Jeżeli nie ma praktykanta to robi to osoba na etacie. Jeżeli twój
    > praktykant zostanie tam przyjęty do pracy to też będzie musiał sprzątać.
    Nieprawda.

    > Tak jak np chodzić na pocztę wysłac listy i przy okazji zrobić zakupy.
    > Normalnie robi to pracownik który idzie na pocztę.
    > Kiedyś pracowałem w firmie na umowę o pracę. W zakresie czynności miałem
    > kilka rzeczy a ostatni punkt był u wszystkich pracowników taki sam
    > "wykonywać wszytskie inne prace zlecone przez przełożonego".
    Ten zapis niewiele znaczy. Właściwie nic.

    > Pod te inne prace podlegało np. koszenie trawnika. moje stanowisko pracy
    > nazywało się "serwisant". Kosili trawniki też sprzedawcy.
    Zastanawiałeś się co byłoby w razie wypadku sprzedawcy wykonującego
    polecenie służbowe przy uzycia kosiarki?

    > Podobno na tamte czasy było to legalne traktowanie pracownika.
    Kiedy to było? W drugiej połowie 19 wiekui?
    Zresztą nieważne co było kiedyś.
    Teraz sytuacja jest w tej kwestii jasna.

    > Jest pracownik - nie ma co robić to niech robi to
    > co musiałby zrobić ktoś inny za dodatkową opłatą.
    Bzdura.
    Pracownik ma okreslone stanowisko i związany z nim zakres obowiązków.
    Co więciej na podstawie opisu stanowiska lekarz medycyny pracy określił
    zdolność do wykonywania tych czynności.
    Do wykonywania innych zdolności nie okreslił.
    Ponadto pracownik jest zobowiązany do wykonywania poleceń związanych z
    wykonywana pracą i kwalifikacjami (patrz orzecznictwo).

    --
    Jotte