  • 1. Data: 2006-04-07 07:35:47
    Temat: pracodawca robi w konia a my sie dajemy... jak z tym skonczyc?
    Od: PROND <m...@n...pl>

    hej
    wraz z kilkoma innymi osobami pracujemy w prywatnej firmie. nasz
    pracodawca "zatrudnia" wiekszosc ludzi na 2 umowy: o dzielo oraz o
    prace. poniewaz sam nie moze wystawiac jednej osobie dwu rodzajow umow,
    podnajeli sobie jakas firme, ktorej placa dziale, a ona wystawia nam
    umowy ze niby dla nich robimy jakies dziela. umowa o prace jest tak
    skonstruowana, by pracodawca mogl jak najwiecej oszczedzic, tzn. jest to
    1/4 najmniejszego etatu, albo ok. 1000pln. reszta idzie na umowe o
    dzielo. w ten sposob nasze skladki na emerytury wynosza grosze. na
    szczescie placi nam zdrowotne.

    jakiekolwiek prosby o przekonstruowanie umowy i normalne zatrudnienie sa
    kwitowane tekstem "u nas sie tylko tak zatrudnia". z drugiej strony mimo
    kiepskich pensji i niezbyt uczciwego podejscia kazdy z nas musi
    wpisywac sie na liste, wypelniac wnioski urlopowe, itd., jakbysmy
    pracowali na pelen etat. czy dojscie swoich praw i rekompensata za
    przepracowane na takich warunkach lata sa w sadzie pracy do wywalczenia?
    ja tu siedze juz 4 lata a pierwsze 8 miesiecy przepracowalem tylko na
    dziele...
    prond

  • 2. Data: 2006-04-07 07:56:12
    Od: PROND <m...@n...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Rany, to moze zmiencie prace?

    a moze poszli do lasu?

  • 3. Data: 2006-04-07 07:59:34
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    PROND wrote:

    > hej

    Rany, to moze zmiencie prace?

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 4. Data: 2006-04-07 08:11:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    PROND wrote:

    > a moze poszli do lasu?

    najlepiej by zrobili jakby poszli na pl.praca.dyskusje ;)
    i nie mowie tego ze zlosliwoscia, tylko tam bedzie wiecej osob, ktore w
    temacie roznego rodzaju przekretasow pracownikow i pracodawcow maja
    wieksze obeznanie...

    Pzodr
    ja

    ________________

  • 5. Data: 2006-04-07 08:53:35
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "PROND" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    To masz dokładną informacje, jak w bardzo prosty sposób z tym skończyć:
    http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,67742,2978681.h
    tml?as=3&ias=8

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 6. Data: 2006-04-07 09:15:01
    Od: PROND <m...@n...pl>

    CZYŚCIWO napisał(a):
    > Użytkownik "PROND" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To masz dokładną informacje, jak w bardzo prosty sposób z tym skończyć:
    > http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,67742,2978681.h
    tml?as=3&ias=8

    dzieki. znam adresy, gdzie sa kodeksy pracy i ustawy. gdybys przeczytal
    pytanie, ktore zadalem, nie udzielalbys takiej odpowiedzi

  • 7. Data: 2006-04-07 09:35:08
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Rany, to moze zmiencie prace?

    Nie ulega watpliwości, że pracodawca postępuje niezgodnie z prawem.
    Inną sprawą jest, że społeczeństwo wybrało "państwo solidarne" więc nie
    należy spodziewać się chęci pracodawców do bardziej legalnego zatrudniania
    niż do tej pory :>

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-04-07 15:16:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik PROND napisał:
    [..]
    > przepracowane na takich warunkach lata sa w sadzie pracy do wywalczenia?
    > ja tu siedze juz 4 lata a pierwsze 8 miesiecy przepracowalem tylko na
    > dziele...

    Dżisus! Jakże głęboko komunizm przeżarł ludziom mózgi :(

    Jak Ci nie pasuje to się zwolnij a nie jęcz wszystkim jak Ci jest źle bo
    zarabiasz kilka tysięcy i nie stac Cię na opłacenie sobie emerytury.

    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 9. Data: 2006-04-07 19:40:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    PROND [###m...@n...pl.###] napisał:

    Po pierwsze zatrudnienie na 1/4 etatu nie zwalnia pracownika z
    obowiązku podpisywania listy obecności czy wniosku o urlop. Ale to tak
    na marginesie.

    Odpowiadając na główne pytanie - na tyle ile mogę opierając się na
    Twoim poście -to wydaje mi się, że temat jest najprościej do
    ugryzienia poprzez przyjęcie, że faktycznie te dzieła są wykonane.
    Drobny donos do skarbówki spowoduje, że Urząd powinien się
    zainteresować, co też ta podstawiona firma robi z wykonanymi przez Was
    dziełami. Pewnie szybko się okaże, ze dzieła te tam nigdy nie zostały
    uwidocznione, co spowoduje, że wywalą z kosztów tamtej firmy wszystkie
    Wasze wynagrodzenia. Wówczas najpewniej się okaże, że jednak
    kombinowanie jest mało opłacalne i taniej uczciwie zatrudnić
    pracownika.

    By coś bardziej konstruktywnego zaproponować, to jednak musiał byś
    jednak uchylić rąbka tajemnicy na temat profilu firmy i treści tych
    umów o dzieło.