  • 1. Data: 2006-04-07 07:00:54
    Temat: prawa autorskie - nazwa programu
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

    Witam

    szukam osoby która jest biegła w tym temacie tzn. zastrzezenie nazwy
    oprogramowania, szukam pomocy prawnej chcialbym zastrzec uzywania nazwy na
    soft.

  • 2. Data: 2006-04-07 15:45:35
    Temat: Re: prawa autorskie - nazwa programu
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 7 Apr 2006 09:00:54 +0200, bombardier napisał(a):

    > Witam
    >
    > szukam osoby która jest biegła w tym temacie tzn. zastrzezenie nazwy
    > oprogramowania, szukam pomocy prawnej chcialbym zastrzec uzywania nazwy na
    > soft.

    Skobntaktruj się z jakimś Rzecznikiem Patentowym. Wbrew pozorom nie jest to
    sprawa prosta, ani tania ...
    --
    Mieczysław
    -----------

  • 3. Data: 2006-04-07 18:35:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Mieczysław napisał(a):

    > Skobntaktruj się z jakimś Rzecznikiem Patentowym. Wbrew pozorom nie jest to
    > sprawa prosta, ani tania ...

    ok 500 zl, wystarczy poczytac na stronach biura patentowego o procedurze
    by zaoszczedzic drugie tyle :)

  • 4. Data: 2006-04-07 18:35:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > ok 500 zl, wystarczy poczytac na stronach biura patentowego o procedurze
    > by zaoszczedzic drugie tyle :)

    sorki urzedu pat..

  • 5. Data: 2006-04-07 19:11:45
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 07 Apr 2006 20:35:22 +0200, Przemek R. napisał(a):

    > ok 500 zl, wystarczy poczytac na stronach biura patentowego o procedurze
    > by zaoszczedzic drugie tyle :)

    Nie do końca tak jest. Sam załatwiałem kilka lat temu dla Niemieckiej
    firmy. Przede wszystkim sam nie sprawdzisz czy nie jest już coś takiego
    zastrzeżone ( nie ma dostępu do bazy danych ) więc potrzebny jest rzecznik,
    który zrobi to w kilka dni. Można próbować samemu ale zajmie to wiele
    więcej czasu i nie wiadomo czy efekt będzie właściwy.
    Po drugie - nie wiem o jakich opłatach czytałeś - może o złożeniu wniosku -
    ale za przyznanie ochrony na 10 lat ja płaciłem coś koło 2000 PLN ( w tym
    cena świadectwa ). I jeszcze jedno - procedura z wykorzystaniem rzecznika (
    cena ok. 500 PLN ) trwała 2 lata. Nie wiem ile trwałaby bez niego.
    W sumie uzyskanie świdectwa ochronnego nazwy kosztowało ok. 3200 PLN i
    trwało ponad 3 lata ( do czasu przysłania świadectwa ochronnego ).

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 6. Data: 2006-04-08 10:46:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Mieczysław napisał(a):

    > Nie do końca tak jest. Sam załatwiałem kilka lat temu dla Niemieckiej
    > firmy. Przede wszystkim sam nie sprawdzisz czy nie jest już coś takiego
    > zastrzeżone ( nie ma dostępu do bazy danych )

    przeciez na stronie urzedu jest baza z ktorej kazdy moze skorzystac.
    http://www.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.as
    px?language=polski

> [...]
    > ale za przyznanie ochrony na 10 lat ja płaciłem coś koło 2000 PLN ( w tym

    no te 2000 to glownie oplaty za okres powyzej pierwzych 3 lat ,
    szczegolowy cennik masz tutaj:

    http://www.uprp.pl/Polski/Post%C4%99powanie+przed+UP
    RP/Oplaty/oplaty_pl.htm

> [...]
    > W sumie uzyskanie świdectwa ochronnego nazwy kosztowało ok. 3200 PLN i
    > trwało ponad 3 lata ( do czasu przysłania świadectwa ochronnego ).

    a czy znak jest chroniony od momentu zlozenia wniosku czy od momentu
    zakonczenia procedury?

    P.

  • 7. Data: 2006-04-08 18:24:06
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 08 Apr 2006 12:46:35 +0200, Przemek R. napisał(a):

    > a czy znak jest chroniony od momentu zlozenia wniosku czy od momentu
    > zakonczenia procedury?

    Teoretycznie jest chroniony od złożenia wniosku - jednak jak nie zostanie
    przyznane ( z różnych powodów ) świadectwo ochronne to nie jest chroniony.
    Zapomniałem poprzednio o jeszcze jednej rzeczy : płaci się za każde pole
    wykorzystania ochrony znaku.
    Np. zastzrgasz znak, wzór dla papierosów - ale ja mogę taki sam znak
    stosować do cukierków, wódki i jakichkolwiek innych wyrobów/usług jeżeli
    nie złożyłeś zgłoszenia w tym zakresie.

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 8. Data: 2006-04-08 19:23:31
    Od: "No Name" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > -----------
    > Podróżujesz nie po to by zobaczyć nowe, lecz by patrzeć inaczej na stare.

    Korzystając z okazji toczącej się dyskusji o patentach mam pytanie

    Rejestruje w 2006 r. firmę i nadaję jej nazwę ABC
    W 2007 r. ktoś rejestruje w urzędzie patentowym nazwę ABC i co - mam zmienić
    nazwę swojej firmy?

  • 9. Data: 2006-04-09 10:19:48
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Rejestruje w 2006 r. firmę i nadaję jej nazwę ABC
    > W 2007 r. ktoś rejestruje w urzędzie patentowym nazwę ABC i co - mam zmienić

    nie, mozesz korzystac z nazwy jezlei zaczales z niej korzystac przed
    zlozeniem wniosku przez inna osobe. Prawo nie dziala wstecz.

    P.

  • 10. Data: 2006-04-09 12:08:38
    Od: "No Name" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > nie, mozesz korzystac z nazwy jezlei zaczales z niej korzystac przed
    > zlozeniem wniosku przez inna osobe. Prawo nie dziala wstecz.
    >
    > P.

    no to można spać spokojnie :-)