    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potrąciłam pieszego
    Date: Sun, 2 Mar 2003 22:41:00 +0100

    Jeżeli na skrzyżowaniu ruch był kierowany przez policjanta, a na to wychodzi
    z powyższego opisu, wówczas wyprzedzanie nie było zabronione, a pieszy nie
    miał prawa wejść na skrzyżowanie. Otwarte pozostaje pytanie, jaki charakter
    miała obecność tego policjanta, skoro stał "przy prostopadłej ulicy".
    Jeśli powyższy opis jest prawidłowy, to moim zdaniem "d..." dał jednak
    policjant. Zgodnie z przepisami powinien stać na środku skrzyżowania.
    Wówczas jego funkcja, jak i dawane sygnały były by jasne.
    No cóż, ja w obronie trzymałbym się tego policjanta. Swoimi znakami dawał
    wolną drogę dla kierunku, po którym jechała Beata. W tym stanie rzeczy nikt
    nie miał prawa wchodzić na przejście. Jeśli policjant stał w niewłaściwym
    miejscu i z tego powodu pieszy go nie widział, to już nie jest wina Beaty.
    Zakaz wyprzedzania w obrębie skrzyżowania nie dotyczy skrzyżowań, na których
    ruch jest kierowany.