  • 151. Data: 2007-11-17 17:41:14
    Temat: Re: OT - prędkość, było: potrącenie rowezysty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:fhn3o0$ant$1@nemesis.news.tpi.pl Tomasz Pyra

    > Ale i nie zabrania.
    > Witek uważa się za proroka i jasnowidza, "wie" jakie będą orzeczenia
    > sędziów (nie chce mi się wklejać sygnatur postów, pełno tego), nie musi
    > powoływać się na konkretne zapisy prawne (zresztą ich często po prostu
    > nawet nie zna), bo to wizjonerowi niepotrzebne przecież, wystarczy mu
    > własny ogląd i ocena.
    > I co? Nie wolno mu?
    > Pewnie, że wolno.

    Jakoś nie zauwazyłem, żebyś powołał sie gdziekolwiek na jakikolwiek
    paragraf, po za paragrafem że ci wolno krytykować wszystko i wszystkich.

  • 152. Data: 2007-11-17 17:55:58
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Nov 2007, Mikołaj Menke wrote:

    > Czyli jeśli będę wozić trójkąt na dachu to mandat?

    Nie ma takiego przepisu.
    Jak ustawodawca CHCE, to ZAZNACZA taki wymóg.
    Np w przypadku samochodu jest wymóg, żeby światła dało się
    włączyć z miejsca kierowcy i w trakcie jazdy. W przypadku
    roweru - nie ma (wymogu).

    > Koniecznie przykręcona? Kiedyś miałem lampkę na zacisk mimośrodowy,
    > teraz mam na zacisk z zapadkami i drugą mocowaną paskiem. Czyli nie mogą
    > być?

    Otóż to :)

    pzdr, Gotfryd

  • 153. Data: 2007-11-17 18:03:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Nov 2007, Nostradamus wrote:

    > Użytkownik "Mikołaj Menke" <m...@m...one.pl> napisał

    > Nie filozuj ;)
    > Za wożenie kierunkowskaza w kieszeni kierowcy też jest mandat. Musi być
    > zamontowany i tyle.

    Nie gadaj głupot :]
    Porównujesz nieporównywalne: dla świateł na rowerze jest mniej
    więcej tak samo, jak dla trójkąta w samochodzie:
    - mają BYĆ
    - w razie potrzeby (inny przepis to określa kiedy) trzeba UŻYĆ.
    Koniec listy.
    W szczególności nie ma przepisu, że światła roweru mają być
    "ustawione do kontroli" :|

    W przypadku świateł samochodowych - AFAIK & AFAIR jak w cytacie
    (wyciąłem, bo długi), z tym że przepisu regulującego dopuszczeni
    do homologacji (w którym to jest wymóg, aby w pojeździe samocho-
    dowym dało się światłami sterować *z miejsca kierowcy* oraz
    *w czasie jazdy*) nie mam zapisanego.

    Tego, że *w czasie użycia* swiatła mają być zamocowane na rowerze
    (a nie np. na czole kierownika) nie podważam.
    Acz i tak bym się zdziwił, jakby policmajster za to ukarał :)
    FYI: to nie o mnie, nie używam "czołówek".

    No i na deser: oczywiscie że światła wożę "w rowerze", tak jak
    co poniektórzy trójkąt ostrzegawczy.
    Bagażnik to część roweru, a nie rowerzysty (czyli mnie) :P

    pzdr, Gotfryd

  • 154. Data: 2007-11-17 18:28:54
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711171856050.832@athlon64...

    > Porównujesz nieporównywalne: dla świateł na rowerze jest mniej
    > więcej tak samo, jak dla trójkąta w samochodzie:

    Bo??
    To tylko twoja interpretacja słowa "wyposażony".
    Moja jest taka, że ma być na wyposażeniu roweru a nie rowerzysty.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 155. Data: 2007-11-17 18:30:43
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > I co z tego, że musi. A jak nie ustąpi to co?

    To w najgorszym przypadku zginie.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 156. Data: 2007-11-17 18:38:18
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

> [...]

    > - mają BYĆ
    > - w razie potrzeby (inny przepis to określa kiedy) trzeba UŻYĆ.

    Zapomniałeś na jakiej grupie piszesz. To nie jest pl.rec.magiel ;))
    Tutaj masz PRZEPIS z rozporządzenia. A jakiego to sobie znajdziesz;)

    Dział V

    Warunki techniczne roweru, motoroweru, wózka inwalidzkiego i pojazdu
    zaprzęgowego

    § 53. 1. Rower powinien być wyposażony:
    1) z przodu - w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej
    selektywnej;
    2) z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym
    niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być
    migające;
    3) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;
    4) w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

    Dla ułatwienia dodam specjalnie dla ciebie, że "z przodu" to nie to samo co
    "w przedniej kieszeni";))
    I raczej do "swojej" interpretacji nie przekonasz nikogo władnego cie
    ukarać.
    I po co bić pianę oraz zaśmiecać grupę??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 157. Data: 2007-11-17 21:15:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fhn93r$40g$8@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Jakoś nie zauwazyłem, żebyś powołał sie gdziekolwiek na jakikolwiek
    > paragraf,
    Widocznie jesteś spostrzegawczy inaczej.
    Co ja poradzę, że nie umiesz grupy przeszukać? - babci się pożal.

    > po za paragrafem
    Poza - pisze się razem.

    > że ci wolno krytykować wszystko i wszystkich.
    Bo wolno.
    Nawet tobie wolno.

    --
    Jotte

  • 158. Data: 2007-11-18 01:02:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie gadaj głupot :]
    > Porównujesz nieporównywalne: dla świateł na rowerze jest mniej
    > więcej tak samo, jak dla trójkąta w samochodzie:
    > - mają BYĆ

    to jeszcze doczytaj w rozporządzeniu GDZIE mają być.

  • 159. Data: 2007-11-18 01:14:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:fhn93r$40g$8@inews.gazeta.pl witek

    > Widocznie jesteś spostrzegawczy inaczej.
    > Co ja poradzę, że nie umiesz grupy przeszukać? - babci się pożal.

    ty również masz jakieś wybiórcze spojrzenie, zauważasz tylko cześć moich
    postów. Najdokładnie widzissz tylko te, które ci najbardziej pasują.

  • 160. Data: 2007-11-18 02:08:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:
> [...]
    > ukarać.
    > I po co bić pianę oraz zaśmiecać grupę??

    O, widzę, że ktoś się pofatygował.