  • 1. Data: 2004-06-21 16:28:33
    Temat: pomylkowa druga wyplata - zwrot ?
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!
    Swego czasu (niedawno) pomylkowo dostalem podwójną wyplatę, za ten sam miesiąc.
    1) Czy muszę te pieniądze oddać ? (Pomijając fakt, że i tak z czystym sumieniem mi
    się te pieniadze
    należą, bo pracujemy po godzinach za darmo i w takiej ilości, ze by sie niejedna
    wyplata nazbierala,
    jednak na liscie oficjalnie mamy tylko 8 godzin.) (Argument, ze mnie zwolnią, jakoś
    ostatnio nie
    jest już mi straszny)
    2) Jeśli tak, to czy mogę domagać się, aby pracodawca dal mi czas wolny w trakcie
    pracy na
    zalatwienie zwrotu tych pieniedzy ? (czas na dojazd, bank w innym miescie niż praca i
    jeszcze innym
    niż zamieszkanie)
    2a) Czy musi mi pokryć koszty przejazdów, jakieś delegacje ???

    Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi
    Andrzej

    PS. Proszę o jakieś paragrafy również, abym mógl sobie poczytać w przepisach
    PS2. Z bankomatu nie mogę wybrać, bo mam tylko kartę, która zżera 3% przy wyciąganiu
    żywej gotówki.

  • 2. Data: 2004-06-21 17:34:58
    Temat: Re: pomylkowa druga wyplata - zwrot ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-06-21 18:28, Andrzej rzecze:
    > Witam Szanownych Grupowiczów!
    > Swego czasu (niedawno) pomylkowo dostalem podwójną wyplatę, za ten sam miesiąc.
    > 1) Czy muszę te pieniądze oddać ? (Pomijając fakt, że i tak z czystym sumieniem mi

    Z czystym sumieniem to by Ci się należałyby gdybyś powiedział szefowi prosto
    w oczy, że Ci się należą za nadgodziny i on to potwierdził, ewentualnie gdybyś
    wniósł sprawę do sądu i ten by to przyklepał, że Ci się należy za nadgodziny.

    A tak to Ci się nie należą i powinieneś je zwrócić jeśli nie chcesz wyjść na
    oszusta.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2004-06-21 17:50:39
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    > A tak to Ci się nie należą i powinieneś je zwrócić jeśli nie chcesz wyjść
    na
    > oszusta.

    jakiego znów oszusta?
    co najwyżej bezpodstawne wzbogacenie...

    seb

  • 4. Data: 2004-06-21 18:26:10
    Od: ww <{SPAM}ww02@o2.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:
    > Witam Szanownych Grupowiczów!
    > Swego czasu (niedawno) pomylkowo dostalem podwójną wyplatę, za ten sam miesiąc.

    Żona prawie księgowa twierdzi, że nie musisz oddawać, wtedy zapłaci
    księgowa firmy lub osoba odpowiedzialna za pomyłkę. Kiedyś dostałem
    dodatkową podwójną kasę ale z winy banku to po 3 miesiącach przysłali
    uprzejme pismo, żeby im oddać. Był to bank w którym mam konto i nie
    mogli pobrać sami bez mojej zgody.
    W.W.

  • 5. Data: 2004-06-21 18:48:21
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    niejedna wyplata nazbierala,
    > jednak na liscie oficjalnie mamy tylko 8 godzin.) (Argument, ze mnie

    znając życie jak nie oddasz następnej wypłaty nie będzie :)

    pozdrawiam.....

  • 6. Data: 2004-06-21 18:54:02
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    > Z czystym sumieniem to by Ci się należałyby gdybyś powiedział szefowi prosto
    > w oczy, że Ci się należą za nadgodziny

    w firmie pracuje kilkadziesiąt osób, nikt nie ma jaj :((

    > wniósł sprawę do sądu i ten by to przyklepał, że Ci się należy za nadgodziny.

    to by bylo zgodnie z prawem, a nie z sumieniem, nie myl tych dwóch rzeczy, bo to
    często są dwie
    zupelnie różne/sprzeczne rzeczy.

    > A tak to Ci się nie należą i powinieneś je zwrócić jeśli nie chcesz wyjść na
    > oszusta.

    no to już przesadziles :(
    to czy mi się należą czy nie to jedna rzecz, to czy je oddam, czy nie to druga, ale
    na pewno nie
    będę przez to oszustem, bo _nikogo_ nie oszukalem. Poczytaj definicje oszustwa.

    pozdr.,
    Andrzej

  • 7. Data: 2004-06-21 18:57:27
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    > uprzejme pismo, żeby im oddać. Był to bank w którym mam konto i nie
    > mogli pobrać sami bez mojej zgody.

    Nasza księgowa twierdzi, że to byl blad systemu bankowego, więc zgodnie z tym co
    napisales, ona tego
    nie bedzie placic, a co najwyzej bank się o to upomni ?

    Ale na jakiej podstawie będą mogli domagać się zwrotu ? Czy tylko/aż na podstawie
    bezpodstawnego
    wzbogacenia ?

    pozdr.,
    Andrzej

  • 8. Data: 2004-06-21 19:06:15
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    > Ale na jakiej podstawie będą mogli domagać się zwrotu ? Czy tylko/aż na
    podstawie bezpodstawnego
    > wzbogacenia ?

    Kodeks cywilny:
    Art. 405. Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej
    osoby, obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to nie było
    możliwe, do zwrotu jej wartości.

    Ale za to:
    Art. 409. Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli
    ten, kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest
    już wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien
    był liczyć się z obowiązkiem zwrotu.

    i:

    Art. 411. Nie można żądać zwrotu świadczenia:
    2) jeżeli spełnienie świadczenia czyni zadość zasadom współżycia społecznego

    Jeśli i tak zamierzasz się zwolnić, to wydaj szybko kasę na jedzenie -> nie
    będziesz wzbogacony :) A potem powiesz, że myślałeś, że zapłacili Ci W KOŃCU
    za te wszystkie nadgodziny.

    seb

  • 9. Data: 2004-06-21 19:06:24
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    > znając życie jak nie oddasz następnej wypłaty nie będzie :)

    następna na pewno będzie :), okres wypowiedzenia itp.
    jak już pisalem, chce się dowiedzieć na jakiej podstawie musze/nie musze te pieniądze
    oddać?, a nie
    czy mnie zwolnią :)

    pozdr.,
    Andrzej

  • 10. Data: 2004-06-21 19:35:12
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    w końcu konkrety :)
    thx :)

    > Kodeks cywilny:
    > Art. 405. Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej
    > osoby

    czy firma (osoba prawna) to osoba z tej ustawy?

    > Art. 411. Nie można żądać zwrotu świadczenia:
    > 2) jeżeli spełnienie świadczenia czyni zadość zasadom współżycia społecznego

    no za prace w tym kraju zazwyczaj się placi :(, wiec moglbym to podciągnąć pod zasady
    wspolzycia
    spolecznego,
    i jeśli nie oddam jak to bedzie dalej wyglądalo ?
    Bank/firma pozwie mnie do sądu na podstawie 405 i bedzie się ciąglo latami i na
    adwokata wydam
    wielokrotnie więcej ?

    > Jeśli i tak zamierzasz się zwolnić, to wydaj szybko kasę na jedzenie -> nie
    > będziesz wzbogacony :) A potem powiesz, że myślałeś, że zapłacili Ci W KOŃCU
    > za te wszystkie nadgodziny.

    pewnie tak sobie będe mogl mowic, ale co na to sąd ?

    pozdr.,
    Andrzej