  • 1. Data: 2004-06-21 15:47:12
    Temat: Porzucenie ruchomości przez wydzierżawiającego
    Od: "Posiadacz" <l...@o...pl>

    Hej!

    Dawno temu podpisałem umowę dzierżawy, na mocy której jestem w posiadaniu
    pewnego przedmiotu i używam go do prowadzenia własnej działalności gospodarczej
    (konkretnie chodzi o tzw. darta, czyli maszynę do gry w rzutki). Niestety
    osoba, od której dzierżawiłem, nie pojawia się od kilku lat (ponad 3). Nie
    wiem, czy nie żyje, albo czy nie siedzi w więzieniu.

    Czy w jakiś sposób mogę oficjalnie przejąć tę rzecz na moją własność? Czy
    będzie miał tu zastosowanie art. 180kc. dotyczący porzucenia ruchomości? A może
    trzeba przeprowadzić zasiedzenie?

    Z góry dziękuję za ewentualne uwagi.

    Marek

  • 2. Data: 2004-06-21 19:15:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Posiadacz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Czy
    > będzie miał tu zastosowanie art. 180kc. dotyczący porzucenia ruchomości?

    Na własność tego przejąć nie możesz. czynsz za używanie powinieneś
    przekaz\bywać do depozytu sądowego, bo tylko w ten sposób unikniesz
    odsetek. Co do samej rzeczy, to jeśli termin umowy wygasł, albo chcesz ją
    wypowiedzieć, to i maszynę możesz w depozyt sądu oddać.