  • 11. Data: 2005-02-16 17:14:54
    Temat: Re: pomówienie - co zrobić
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    news:cutdg8$g8k$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A skad wiesz, że popełniono takie przestępstwo?

    Stąd:
    "spotkała mnie sytuacja, że pewna osoba nazwijmy go Klient złożyła
    doniesienie o domniemanym popełnionym przeze mnie przestępstwie. "

    A to się nazywa fałszywym oskarżeniem.

    Pzdr
    Leszek

  • 12. Data: 2005-02-16 18:17:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "spotkała mnie sytuacja, że pewna osoba nazwijmy go Klient złożyła
    > doniesienie o domniemanym popełnionym przeze mnie przestępstwie. "
    >
    > A to się nazywa fałszywym oskarżeniem.

    Niekoniecznie. Zależy co było w zawiadomieniu. Jeśli ja zawiadomię, ze Ty
    jeździsz samochodem wyglądającym podobnie do samochodu, który ukradli mojemu
    sąsiadowi wczoraj, a w wyniku ustaleń postępowania okaże się, ze samochód
    jest podobny, no ale nie ten, to nie można przecież mówić o pomówieniu, choć
    zawiadomienie okazuje się nieprawdziwe. Nie można faktu uniewinnienia
    utożsamiać z fałszywym oskarżeniem. W wypadku fałszywego oskarżenia trzeba
    dowieść tego, ze gość celowo wprowadzał w błąd organy ścigania.

  • 13. Data: 2005-02-16 18:35:07
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > W wypadku fałszywego oskarżenia trzeba
    > dowieść tego, ze gość celowo wprowadzał w błąd organy ścigania.

    Z czego to wynika?? Fałszywe oskarżenie jest fałszywym oskarżeniem. Trzeba
    uważać co się mówi.Jak doniosę, że mi ukradłeś siano a okaże się że to g...
    prawda to odpowiadam z artykułu 234 chćbym przysięgał, że mi się tak
    zdawało;)

    Pzdr
    Leszek

  • 14. Data: 2005-02-16 19:03:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek napisał(a):
    > Z czego to wynika?? Fałszywe oskarżenie jest fałszywym oskarżeniem.

    Z art.1§3 i art.9§1 kk. I słowa "fałszywie".

    > Trzeba uważać co się mówi.Jak doniosę, że mi ukradłeś siano a okaże się
    > że to g... prawda to odpowiadam z artykułu 234

    Jeśli zostanie udowodnione że donosząc miałeś świadomość tego, że
    podajesz nieprawdę.

    > chćbym przysięgał, że mi się tak zdawało;)

    Problem z interpretacją tego przepisu wraca w dyskusjach z Tobą co
    chwila. Poczytaj trochę (komentarze, orzecznictwo itd.). Może i wszyscy
    się mylą, ale jak na razie są to wszyscy, a Ty jesteś sam :)

    KG

  • 15. Data: 2005-02-16 19:40:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Problem z interpretacją tego przepisu wraca w dyskusjach z Tobą co chwila.
    > Poczytaj trochę (komentarze, orzecznictwo itd.).

    Po co? Ja "swoją" sprawę wygrałem.Złożyłem zawiadomienie o popełnieniu
    przestępstwa z art.234 po tym jak klient oskarżył mnie i kolegę o
    przestępstwo.
    Dostał zawiasy i grzywnę + pieniążki na dom dziecka.Moją interpretację jak
    widziasz podziela SR w Poznaniu.

    Pzdr
    Leszek

  • 16. Data: 2005-02-16 19:46:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Z art.1§3 i art.9§1 kk. I słowa "fałszywie".

    A gdzie w tak prostym przepisie:
    Art. 234. Kto, przed organem powołanym do ścigania lub orzekania w sprawach
    o przestępstwo, w tym i przestępstwo skarbowe, wykroczenie, wykroczenie
    skarbowe lub przewinienie dyscyplinarne, fałszywie oskarża inną osobę o
    popełnienie tych czynów zabronionych lub przewinienia dyscyplinarnego,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Widzisz coś o "umyślności"? Przepis mówi jedno: "nie wiesz na pewno to
    trzymaj gębę na kłódkę;)"
    Co mają podane przez Ciebie przepisy wspólnego z tym jakże prostym
    artykułem?
    Wiesz w jakim duchu został ten przepis powołany do życia?

    Pzdr
    Leszek

  • 17. Data: 2005-02-16 19:48:05
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek napisał(a):
> [...]
    > przestępstwo.
    > Dostał zawiasy i grzywnę + pieniążki na dom dziecka.Moją interpretację

    Tyle że jakoś stanu faktycznego nie opisujesz. Widocznie udowodniono mu
    (albo przynajmniej sąd tak uznał ;) ), że składał zawiadomienie ze
    świadomością że czynu nie było. Naprawdę różnicy nie widzisz?

    KG

  • 18. Data: 2005-02-16 19:49:41
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Tyle że jakoś stanu faktycznego nie opisujesz. Widocznie udowodniono mu
    > (albo przynajmniej sąd tak uznał ;) ), że składał zawiadomienie ze
    > świadomością że czynu nie było.

    Złożył ze swiadomościa, że być może czyn był. Tak mu się zdawało ale
    udowodniłem ja a potem prokuratura, że się mylił.
    Tobie się zdaje, że potrafisz poprawnie interpretować przepis a ja wiem , że
    się mylisz. Nie doszukuj się treści której nie ma. Umyślności tam nie
    potrzeba bo przepis tego nie wymaga.

    Pzdr
    Leszek

  • 19. Data: 2005-02-16 19:52:00
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > I słowa "fałszywie".

    "Fałszywie" jest przeciwne słowu "prawdziwe".
    Znasz inną, jedynie prawdziwą interpretację słów fałsz i prawda ??
    Może w art.234 widzisz zapis: celowy fałsz?

    Pzdr
    Leszek

  • 20. Data: 2005-02-16 19:56:02
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Leszek napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > "Fałszywie" jest przeciwne słowu "prawdziwe".
    > Znasz inną, jedynie prawdziwą interpretację słów fałsz i prawda ??
    > Może w art.234 widzisz zapis: celowy fałsz?

    Karalne jest tylko złożenie zeznań nieszczerych i nieprawdziwych, czyli
    świadome wprowadzenie w błąd. Nie odpowiada natomiast za fałszywe
    zeznania ten, kto zeznawał szczerze, choć nieprawdziwie.