  • 1. Data: 2005-02-15 12:22:54
    Temat: Renta socjalna a dodatkowa praca.
    Od: "nina" <a...@t...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow.

    Mam pytanko.
    Jestem na rencie socjalnej i co miesiac dostaje z tego tytulu z rente z
    ZUS-u. Dodatkowo moge podjac prace, aczkolwiek ZUS ustala kwartalnie
    max.kwote dochodu jaka moge uzyskac z tytulu wykonywanej pracy,aby przy tym
    nie utracic prawa do pobierania renty. Za miesiac styczen moj dochod z pracy
    przekroczyl o 144 PLN ustalona Przez ZUS kwote bazowa. Przegladalam stronke
    ZUS-u i nigdzie nie jest napisane,w jaki sposob Oni rozliczaja moj dochod,
    czy kwartalnie,czy miesiecznie,czy tez rocznie? I teraz nie wiem,czy
    powinnam jechac do ZUS-u i zglosic,ze moj zarobek przekroczyl ustalona przez
    Nich kwote i zawiesic na miesiac rente,czy nic nie robic.Jestem zatrudniona
    na 3/4 etatu i normalnie nie przekraczam ustalonej przez ZUS kwoty brutto
    (byl to jednorazowy dodatek) i wiem ze przez kolejne miesiace bede zarabiac
    ponizej dozwolonego limitu.
    Nie wiem co zrobic.
    Czy ktos potrafi udzielic mi wyjasnien na nurtujace mnie problemy?
    Z gory dziekuje.
    Nina