  • Data: 2004-11-20 11:30:03
    Temat: Re: polkomtel i 3 złote:)
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Pawcio napisał:

    > wierzycielowi(polkomtelowi) za pomocą reklamacji, że
    > zapłaciłem.Oczywiście swoje twierdzenia poparłem dowodem, tzn
    > załącznikiem w postaci odcinka z poczty. Czy to wystarczy żeby uznać
    > ze dochowałem należytej staranności?

    Moim zdaniem nie, gdyż wierzyciel powiadomił Cie, że nie wpłynęła pełana
    kwota należności. A to Ty wybrałeś PP jako pośrednika przy regulowaniu
    swojego zadłużenia, więc na Tobie spoczywa obowiązek wyjasnienia sprawy
    w PP.

    I właściwie jak mam traktować
    > odpowiedź TELEFONICZNĄ na moja PISEMNĄ reklamację,bo nawet nie mam
    > dowodu , gdybym naprawde poszedł na pocztę, że polkomtel czegoś ode
    > mnie oczekuje i że naprawde do nich nalezna kwota nie wpłynęła(poza
    > wspomnianą wcześniej notatką w rozliczeniu, która może być uznana na
    > poczcie jako zwykła pomyłka.

    To nie była reklamacja. Reklamacje składa się w sprawach literalnie
    wymienionych w prawie telekomunikacyjnym.

    Oczywistym jest ze poczta odesle mnie do
    > plusa, a gdy powiem ze gadałem z nimi przez telefon i powiedzieli ze
    > nic do nich nie wpłynęło, poczta mnie wysmieje).

    Nie. Masz prawo złożyć reklamację i PP ma obowiązek Ci pisemnie
    odpowiedzieć. Wtedy takie pisemko wysyłasz doPolkomtela i z Twojej
    strony sprawa jest załatwiona.

    Co innego by było, gdybys zapłacił bezpośrednio operatorowi. Wtedy dowód
    zapłaty jest z punktu widzenia KC wystarczający. Pamiętaj poza tym, że w
    tej chwili pośredników finansowych swiadczących usługi zapłaty masowych
    rachunków sa dziesiatki.

    M.