  • Data: 2018-03-04 18:44:39
    Temat: Re: policja, przeszukanie, uzasadnione podejrzenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04-03-18 o 14:44, Shrek pisze:

    > Oczywiście - ponieważ nie jest ani przewoźnikiem, ani spedytorem ani
    > agentem morskim - a tacy są wymienieni w rozporządzeniu.

    Kto w tym wypadku - w Twojej ocenie - był przewoźnikiem tego plecaka?

    > Oczywiście że nie był. https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewo%C5%BAnik
    > Cieszę się, że mogłem pomóc.

    Nie ma za co, ale trochę cienko pomogłeś. Autor wpisu w WIKI przeczytał
    Ustawę o transporcie drogowym, ale nie do końca. Przytoczona tam
    definicja jest definicją "przewoźnika drogowego", a nie "przewoźnika". Z
    ustawową definicja przewoźnika się nie spotkałem. Słownik PWN definiuje:
    "osoba trudniąca się zawodowo przewożeniem osób
    lub ładunków". To rowerzysty również by nie wykluczało, gdyby uznać, że
    to nie jego bagaż.

    Ale zupełnie nie wiem, skąd ten problem. Bo już pisałem, że przede
    wszystkim można było założyć, że rowerzysta jest właścicielem tego
    bagażu, a gdyby zaprzeczył, to zastosować kolejny punkt - bo to tym
    bardziej podejrzane, że ktoś mu podrzucił ów plecak.

    > Naprawdę nie macie szkoleń z tego na
    > podstawie jakich przepisów działacie?

    Mamy, tylko nikt nie zakłada, że będzie dyskutował z debilem. Na całym
    świecie policjanci przeszukują przenoszony bagaż i nikt nie rozkminia
    tego, czy rowerzysta może przewozić nie swój bagaż na rowerze jako
    przewoźnik i czy w takim wypadku jest przewoźnikiem drogowy w rozumieniu
    WIKIPEDII. Dlatego lubię te przepychanki tu, bo czasem człowiek się
    czegoś nowego dowie.