  • Data: 2003-08-20 10:34:20
    Temat: Re: policja - czy policjant moze...
    Od: "bAnan" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek wrote:
    > Może bez fotki czyli stwierdzić naocznie albo na podstawie fotki.Z
    > Twojego poprzedniego postu wynika że oświadczenie policjanta jest
    > g... warte bo może "nadużyć prawa". Jeśli może to zrobić (to znaczy
    > stwierdzić wykroczenie ktrego nie było) w przypadku przekroczenia
    > prędkości to może to również zrobić w przypadku czerwonego światła
    > (czyli ukarać Cię gdy Ty przejechałeś na zielonym).

    Nie dostrzegasz subtelnej roznicy pomiedzy przejechaniem na czerwonym
    swietle lub zapieciem pasow, a przekroczeniem predkosci?
    Te pierwsze mozna ocenic z latwoscia, poza tym sa zdarzeniami "binarnym";
    Przekroczenie predkosci natomiast nie jest oceniane "na oko" tylko wlasciwie
    *zawsze* za pomoca przyrzadow. Jezeli jest to uzadzenie przeznaczone do
    badania V - radar, wideoradar itd. to ich wskazanie jest mocnym dowodem i
    wlsciwie, jezeli spelnione sa wymogi proceduralne (atesty itp.) nie ma o
    czym dyskutowac. W przypadku, gdy policjant korzysta z predkosciomierza,
    ktorego przeznaczenie jest zgola inne, bardzo latwo taki dowod podwazyc -
    np. dlatego, ze predkosciomerz samochodowy w przeciwienstwie do
    (wideo)radaru moze predkosc zawyzac, nie musi byc sprawny, przy okresowych
    badaniach technicznych sprawdzany nie jest... itp. itd.

    > Zrozumiałem że jesteś za pozbawieniem policji tzw.zaufania
    > społecznego.Idąc dalej w tym kierunku policjant nie mógłby ukarać
    > kierowcy za jazdę bez zapiętych pasów bo żądałbyś fotki w celu
    > "logicznego udowodnienia winy" (wówczas należałoby zadać pytanie "po
    > co policja której nikt nie wierzy") . Czy o to Ci chodzi??

    Czy policjant moze oceniac trzezwosc kierowcy "na oko" i na tej podstawie,
    bez badan certyfikowanym uzadzeniem / analizy krwi, zabrac PJ? Sytuacja imho
    analogiczna.

    Byc moze rzeczywiscie przypadki karania za PP "na predkosciomierz" maja
    miejsce, wydaje mi sie jednak, ze w znakomitej wiekszosci nieprzyjecie w
    takim przypadku mandatu zakonczylo by sie na korzysc obwinionego.

    --
    pozdro, bAnan