  • Data: 2003-08-20 08:22:35
    Temat: Re: policja - czy policjant moze...
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bhv55o$oar$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czerwonego swiatła inaczej udowodnić nie może.

    Może bez fotki czyli stwierdzić naocznie albo na podstawie fotki.Z Twojego
    poprzedniego postu wynika że oświadczenie policjanta jest g... warte bo może
    "nadużyć prawa". Jeśli może to zrobić (to znaczy stwierdzić wykroczenie
    ktrego nie było) w przypadku przekroczenia prędkości to może to również
    zrobić w przypadku czerwonego światła (czyli ukarać Cię gdy Ty przejechałeś
    na zielonym).

    >Do pomiaru prędkości ma natomiast określone urządzenia

    Gdzie określone? PoRD mówi że policjant UPRAWNIONY jest do używania urządzeń
    kont.-pom. a nie zobowiązany. A więc MOŻE mierzyć prędkość nawet na "oko".
    Od sądu jedynie zależeć będzie czy da takiemu "dowodowi" wiarę.
    Żeby nie rozwlekać wątku ( a temat był już wyczerpująco omawiany kilka razy)
    powiem tylko że znany mi jest fakt ukarania kierowcy przez sąd grodzki w
    Poznaniu za przekroczenie prędkości na podstawie wskazań prędkośiomierza
    radiowozu.
    Z tym że wtedy przekroczona prędkość wynosiła ponad 100 na 40.Dowodem w
    sprawie są wtedy zeznania policjantów.

    > Jestem za logicznym udowadnianiem winy, nie za likwidacją policji.

    Zrozumiałem że jesteś za pozbawieniem policji tzw.zaufania społecznego.Idąc
    dalej w tym kierunku policjant nie mógłby ukarać kierowcy za jazdę bez
    zapiętych pasów bo żądałbyś fotki w celu "logicznego udowodnienia winy"
    (wówczas należałoby zadać pytanie "po co policja której nikt nie wierzy") .
    Czy o to Ci chodzi??

    Pozdr
    Leszek