    From: Michał Wilk <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poglądy czy przestępstwo
    Date: Wed, 15 Feb 2006 19:00:11 +0100

    wiadomości news:43f3680b$1@news.home.net.pl...

    > Nie mój problem. A więcej szkody przynoszą "kiełbasy wyborcze" niż jeden
    > 'historyk' twierdzący, że dane z obozów były nieco przesadzone.

    A jednak przynosi to wiele szkody - chociazby warto zwrocic uwage na
    propagowanie w swiecie zwrotu "polskie obozy koncentracyjne"

    > Kiedyś oczywiste było, że w Katyniu mordu dokonali też hitlerowcy.

    Dla kogo bylo to oczywiste? Czy bylo to niezbitym faktem?

    > Jakiej ochrony? Przed czym?

    Ci ludzie (nie tylko przeciez ofiary II wojny swiatowej, ale tez polskiej
    bezpieki po wojnie) przezyli horror, przez wiele lat to co przezyli
    stanowilo tabu w zyciu publicznym, niech chociaz teraz, w wolnej Polsce moga
    zyc ze swiadomoscia, ze ich krzywdy nie beda zapomniane czy przeinaczone.

    > Faktem jest, że pochodną funkcji f(x)=x*x jest funkcja f'(x)=2*x - ale jak
    > ktoś napisze, że co innego, to do więzienia go nie pakują.

    Bo mowiac to, nikogo nie krzywdzi. Czy pakowanie go to wiezienia spelnialo
    by jakakolwiek z funkcji prawa karnego? A czy penalizacja klamstwa
    oswiecimskiego spelnia? Chyba jednak tak

    > Jeśli zaś chodzi o (ahem) fakty historyczne - byłeś tam? Widziałeś to?

    Nie bylem, ale nie sadze zeby moja obecnosc wplywa na to, czy dane zdarzenie
    mialo miejsce, czy nie.

> [...]
    > jest dany kawałek historii) musimy przyjmować w dużej części na wiarę.
    > Prywatnie nie wątpię, że oficjalna wersja historii jest maksymalnie bliska
    > faktom (z może pewną "regulacją" nacisków na szlachetność jednych i
    > nikczemność drugich), ale historia była już niestety tyle razy zmieniana,
    > naciągana, tuszowana itepe, że obiektywnie nie jestem w stanie wykluczyć,
    > że tezy tamtego człowieka nie są bliższe prawdy. Histeryczne kneblowanie
    > takich ludzi daje podstawy przypuszczać, że jednak coś w tym jest. Zresztą
    > robienie z ludzi męczenników tylko zwiększa popularność ich poglądów.

    Ale o faktach gentlemani nie dyskutuja. Rozne wersje historii to innymi
    slowy - rozne opinie na temat tych samych faktow. Mozna sie spierac, czy
    powstanie warszawskie bylo korzystne dla nas czy nie, albo co bylo przyczyna
    rozbiorow w XVIII wieku, ale faktem jest ze powstanie warszawskie mialo
    miejsce, a Polska w 1797 przestala istniec - i o to nie ma co sie spierac.

    Pozdrawiam,
    Michal