  • Data: 2006-02-15 12:49:58
    Temat: Re: poglądy czy przestępstwo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Michał Wilk wrote:

    > Ma kardynalne znaczenie, zbrodnie przeciwko narodowi polskiemu to czesc
    > naszej historii, ta bolesniejsza czesc i zaprzeczanie im to przede
    > wszystkim godzenie w osoby, ktore te zbrodnie przezyly (a takze te ktore
    > nie)

    Ponawiam pytanie: dlaczego prawo ma chronić jedną część historii
    bardziej niż inną?

    BTW: czy jest jakiś zapis penalizujący głoszenie np. "kłamstwa
    Katyńskiego"? Nie chce mi się teraz szukać w ustawie...

    [ciach]

    > Bzdura, ustawa dokladnie i wyczerpujaco okresla zaprzeczanie jakim
    > zbrodniom jest przestepstwem

    Pytanie tylko: po co? To kwestia historii. A IMHO ludzie powinni mieć
    możliwość zapoznania się z każdą "wersją" historii, nawet tą "nieco"
    odbiegającą od prawdy (oczywiście poza szkołą ;) ), chociażby po to,
    żeby nauczyć się samodzielnie myśleć i oddzielać ziarno od plew, a nie
    bezkrytycznie pokładać wiarę w to, co słyszą (no, ale samodzielne
    myślenie obywateli to chyba ostatnia rzecz, jakiej chcą rządzący -
    jeszcze ludzie przestaliby się na "kiełbasy wyborcze" nabierać).

    Tak samo wszelkie "indeksy ksiąg zakazanych" są IMHO bezsensowne - idę o
    zakłąd, że jakbym nawet 10x przeczytał "Mein kampf" nazista by się ze
    mnie nie zrobił (zresztą nawet z ciekawości zacząłem czytać, ale jest to
    "dzieło" raczej nudne i marne).