  • Data: 2006-02-15 17:16:52
    Temat: Re: poglądy czy przestępstwo
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > BTW: czy jest jakiś zapis penalizujący głoszenie np. "kłamstwa
    > Katyńskiego"? Nie chce mi się teraz szukać w ustawie...

    Oczywiscie - art. 55 w zw. z art. 1 ust.1 pkt a drugi myslnik ustawy

    > Pytanie tylko: po co? To kwestia historii. A IMHO ludzie powinni mieć
    > możliwość zapoznania się z każdą "wersją" historii, nawet tą "nieco"
    > odbiegającą od prawdy (oczywiście poza szkołą ;) ), chociażby po to, żeby
    > nauczyć się samodzielnie myśleć i oddzielać ziarno od plew, a nie
    > bezkrytycznie pokładać wiarę w to, co słyszą

    Niestety, zdecydowana wiekszosc ludzi nie jest w stanie odroznic "ziarna od
    plew", wiec jesli nie penalizowac zaprzeczania zbrodniom _wbrew faktom_ (a
    wiec zaprzeczania zbrodniom oczywistym - co do ktorych nie ma dyskusji), to
    zostawiloby sie pokrzywdzonych przez te zbrodnie zupelnie bez ochrony.

    > Tak samo wszelkie "indeksy ksiąg zakazanych" są IMHO bezsensowne - idę o
    > zakłąd, że jakbym nawet 10x przeczytał "Mein kampf" nazista by się ze mnie
    > nie zrobił (zresztą nawet z ciekawości zacząłem czytać, ale jest to
    > "dzieło" raczej nudne i marne).

    Ale zauwaz, ze tu nie chodzi o zakazywanie wyrazania pogladow o pewnych
    faktach, ale o zaprzeczanie faktom, co jest kolosalna roznica

    Pozdrawiam,
    Michal