    Date: Sat, 27 Nov 2010 10:17:56 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podsumowując...

    (11/27/10 01:25), p 47 wrote:
    > Jesli nie jestes wyjątkiem i wszyscy spółdzielcy swoje korytarze
    > odgrodzili to tez nie ma sensu podnosic krzyku,- wówczas to jest bowiem
    > gra o wartości zerowej, zebrane pieniądze z dodatkowego czynszu powinny
    > do was w 100% powrócic albo w formie zmniejszenia czynszu, albo w formie
    > dodatkowych świadczeń (np wpłat na fundusz remontowy itp) trzeba tylko
    > aktywnie zarzad z tego rozliczać.

    A załóz się że tak nie będzie? :). Żeby się upewnić o tym, trzebaby
    przeanalizować finanse spółdzielni, ale spółdzielnie zazwyczaj
    skutecznie utrudniają do nich dostęp (np. żadnego robienia ksero,
    fotografowania i tak dalej - dostajesz księgi i możesz sobie przepisywać
    do kajetu), no i ciężko się w tym rozeznać bez specjalistycznej wiedzy
    na ten temat.

    Poza tym przyszło mi do głowy jeszcze jedno - wszelkie opłaty
    eksploatacyjne/fundusze remontowe podobno (niech mnie ktoś poprawi
    jeżeli się mylę) mają zostać przy danej nieruchomości. Czyli - na
    przykład z mojego czynszu spółdzielnia nie ma prawa finansować
    rozsypującego się innego bloku gdzie czynsz nie pokrywa jego utrzymania.
    Jeżeli się nie mylę, to wtedy taka opłata za najem staje się dochodem
    ogólnym spółdzielni (coś jak opłata za wynajmowanie lokali użytkowych
    sklepom/biurom) - i jest to sposób na zasilenie kasy "ogólnej"
    spółdzielni - czyli wydarcie jej mieszkańcom.

    Czyli (jeżeli się nie mylę :D) przestaje to być gra o sumie zerowej.

    p. m.