  • 1. Data: 2013-03-16 01:39:14
    Temat: podrabianie banknotow wycofanych z obiegu
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    czy produkcja podrobek starych banknotow wycofanych z obiegu podpada pod
    art.310 kk?

  • 2. Data: 2013-03-16 09:55:50
    Temat: Re: podrabianie banknotow wycofanych z obiegu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    h.w.d.p. wrote:
    > czy produkcja podrobek starych banknotow wycofanych z obiegu podpada pod
    > art.310 kk?

    nie, o ile tych pieniedzy nie mozna juz w zaden sposob wymienic na
    aktualny pieniadz obiegowy czyli maja tylko i wylacznie wartosc
    historyczna.

    Co nie oznacza, ze nie mozesz podpasc z innego powodu chocby proby
    fałszerstwa. Zapewne tez sam wzor podlega jakies ochronie.

  • 3. Data: 2013-03-16 16:08:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Co nie oznacza, ze nie mozesz podpasc z innego powodu chocby proby
    > fałszerstwa. Zapewne tez sam wzor podlega jakies ochronie.

    Wzór prawnie nei jest chroniony, ale można sie załapać na oszustwo,
    podobnie, jak z produkcją podrobionych znaczków pocztowych czy obrazów.
    Natomiast wycofane pieniadze nie są pieniędzmi w rozumieniu prawa karnego.

  • 4. Data: 2013-03-16 17:16:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Natomiast wycofane pieniadze nie są pieniędzmi w rozumieniu prawa karnego.

    no nie do konca.
    Pieniadze wycofane, ale dajace sie ciagle zamienic na "niewycofane" pod
    ten paragraf podpadaja.

  • 5. Data: 2013-03-16 18:23:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > no nie do konca.
    > Pieniadze wycofane, ale dajace sie ciagle zamienic na "niewycofane" pod
    > ten paragraf podpadaja.

    Jak się dadzą wymienić, to nie są wycofane z obiegu - moim zdaniem.

  • 6. Data: 2013-03-16 18:30:23
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-16 18:23, Robert Tomasik pisze:

    > Jak się dadzą wymienić, to nie są wycofane z obiegu - moim zdaniem.

    Wycofane nadal mogą mieć wartość kolekcjonerską (nie, nie nawiązuję do
    dopalaczy), a podrobione - dużo mniejszą.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2013-03-16 19:20:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Wycofane nadal mogą mieć wartość kolekcjonerską (nie, nie nawiązuję do
    > dopalaczy), a podrobione - dużo mniejszą.

    O tym napisałem w pierwszym poście. Ale sprawcę trudno ścigać za
    fałszerstwo środków płatniczych w takim wypadku. To podobnie, jak ze
    znaczkami pocztowymi.

  • 8. Data: 2013-03-16 21:15:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Maruda" <m...@n...com> wrote in message
    > Wycofane nadal mogą mieć wartość kolekcjonerską (nie, nie nawiązuję do
    > dopalaczy), a podrobione - dużo mniejszą.

    narysowac\przedrukowac sobie jakis stary\rzadki znaczek\banknot (nie
    bedacy w obiegu) nawet w skali 1:1 mozesz, problem zaczyna sie w momencie
    kiedy zachce sie go sprzedac, zwlaszcza gdybys chcial wprowadzic nabywce
    w blad co do jego autentycznosci

  • 9. Data: 2013-03-16 22:39:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak się dadzą wymienić, to nie są wycofane z obiegu - moim zdaniem.

    A wez sobie przypomnij wymiane złotówek.

    Do pewnego czasu byly w obiegu i dalo sie nimi zapłacic, ale zawsze
    dostawałes reszte nowymi.

    Po pewnym czasie nie dało sie juz nimi zapłacic, nikt ci w sklepie ich
    nie przyjął, ale ciągle można było iść do NBP i wymienic na nowe.

    I to jest dokładnie ten punkt.

  • 10. Data: 2013-03-17 00:27:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Po pewnym czasie nie dało sie juz nimi zapłacic, nikt ci w sklepie ich
    > nie przyjął, ale ciągle można było iść do NBP i wymienic na nowe.

    I zostały wycofane z obiegu w momencie, gdy nie dało się nimi płacić.
    Przestały być środkiem płatniczym po prostu.