  • 1. Data: 2003-04-26 15:17:14
    Temat: podatek od sprzedaży
    Od: Adaś <a...@q...pl>

    Chce sprzedac samochod. Ponieważ jest on stary, chcę go sprzedać tanio,
    a jako, że wiem, że do pewnego momentu nie trzeba płacić podatku, więc
    chciałbym go uniknąć. Jaka może być zatem maksymalna cena, tak aby
    uniknąć płacenia?

    Pozdrowienia,
    Adaś

  • 2. Data: 2003-04-26 17:51:48
    Temat: Re: podatek od sprzedaży
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

> [...]
    > a jako, że wiem, że do pewnego momentu nie trzeba płacić podatku, więc
    > chciałbym go uniknąć. Jaka może być zatem maksymalna cena, tak aby

    Takie kombinowanie i tak Ci nic nie da. Pani w US wyciąga taką gruuubą
    ksiązkę, w której ma ceny z podziałem na modele samochodów i roczniki, i
    ustala podatek wg tego urzędowego taryfikatora. Czyli, ile Twoje auto jest
    warte wg Państwa, a nie wg tego co ustaliłeś z kupującym.
    pozdrwiam
    Ewcia

  • 3. Data: 2003-04-26 19:42:29
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > ustala podatek wg tego urzędowego taryfikatora. Czyli, ile Twoje auto jest
    > warte wg Państwa, a nie wg tego co ustaliłeś z kupującym.

    nie do końca tak jest, pani w US owszem zaproponuje jakąs cenę(rynkową), z którą nie
    musisz się zgodzić , to ty masz ustawowy obowiązek zadeklarować wartość rynkową, cena
    transakcji nie ma znaczenia, mają w US obowiązek przyjąc każdą wartość, z tym że
    jeżeli odbiega ona od wartości rynkowej, US może wszcząć postępowanie podatkowe
    mające
    na celu ustalenie tej wartości, jest ono toczone do wszystkich stron transakcji
    zgodnie z wymogami Ordynacji podatkowej.

  • 4. Data: 2003-04-26 19:47:56
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

    Użytkownik "Adaś" <a...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a jako, że wiem, że do pewnego momentu nie trzeba płacić podatku, więc
    > chciałbym go uniknąć. Jaka może być zatem maksymalna cena, tak aby

    Jezeli jestes posiadaczem samochodu
    od co najmniej 1/2 roku, nie placisz podatku!

    pzdr., Jacek

  • 5. Data: 2003-04-26 19:51:44
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adaś" <a...@q...pl> napisał w wiadomości
    > >
    > Jezeli jestes posiadaczem samochodu
    > od co najmniej 1/2 roku, nie placisz podatku!

    gościowi chodzi o PCC, dał posta też na podatki