  • 1. Data: 2003-04-26 15:09:16
    Temat: mam takie pytanie
    Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl>

    Mój syn dostał od babci 20 tyś. na mieszkanie i kupił za nie obligacje.
    Syn jest dorosłą niepełnosprawną osobą ,mieszka z nami i jest na naszym
    urtzymaniu( dostaje rentę socjalną z OPS).
    I teraz moje pytanie -czy jeżeli ja w firmie odpowiadam majątkiem to tylko
    swoim-czy te jego pieniądze to też jest nasz wspólny majątek,czy sąd może mu
    je zabrać,jeżeli ja nie będę mogła spłacić długów?
    proszę o rade
    marika

  • 2. Data: 2003-04-26 15:21:05
    Temat: Re: mam takie pytanie
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b8e7es$c0h$1@inews.gazeta.pl...
    > Mój syn dostał od babci 20 tyś. na mieszkanie i kupił za nie obligacje.
    [.ciach.]
    > swoim-czy te jego pieniądze to też jest nasz wspólny majątek,czy sąd może
    mu
    > je zabrać,jeżeli ja nie będę mogła spłacić długów?
    > proszę o rade

    jeżeli są na okaziciela to najpierw ktoś musi znaleźć te obligacje.
    Egzekucja zajmuje się komornik lub poborca skarbowy a ten nie musi o nich
    wiedzieć.

    Icek

  • 3. Data: 2003-04-26 18:12:26
    Temat: Odp: mam takie pytanie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Michał Ickiewicz
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8e8cc$lf1$...@a...news.tpi.pl...

    > jeżeli są na okaziciela to najpierw ktoś musi znaleźć te obligacje.
    > Egzekucja zajmuje się komornik lub poborca skarbowy a ten nie musi o nich
    > wiedzieć.

    O Jezu... Co to ma do rzeczy? Oczywiscie, ze syn nie bedzie odpowiadal za
    dlugi matki swoim majatkiem. To, co syn dostal od babcie jest jego i tylko
    jego. Nie ma wspolnosci majatkowej miedzy rodzicami i dziecmi.

    Depi

  • 4. Data: 2003-04-28 14:41:06
    Temat: Re: Odp: mam takie pytanie
    Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl>

    Dziękuję za wypowiedzi,ale zapomniałam dodać ze syn dostał pieniądze do
    ręki,my to nazwaliśmy darowizną,ale nie mamy na to potwierdzenia,nie
    zgłosilismy do U.S. i nie zapłaciliśmy podatku od darowizny,więc to tak
    wygląda jakby te pieniądze były nasze,tylko wpłacone na syna
    trzeba zglosić dorowiznę
    jeszcze raz dziękuje
    marika