  • 11. Data: 2004-03-05 23:31:34
    Temat: Re: Odp: podatek od listonosza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, bubu wrote:
    [...]
    >+ > Z tym, ze poniosą koszt utrzymania konta.
    >+ >
    >+ 6 złotych miesięcznie

    Hm... to chyba jakieś "droższe" konto ?
    Biorąc pod uwagę iż on na listę pisze to może i rodzice mieliby
    dostęp do konta internetowego ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-03-06 07:44:02
    Temat: Re: podatek od listonosza
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    ezjan.zabrze.pl

    > Hm... to chyba jakieś "droższe" konto ?
    > Biorąc pod uwagę iż on na listę pisze to może i rodzice mieliby
    > dostęp do konta internetowego ? ;)

    Z którego dokonywaliby opłat za czynsz, światło itp. i
    w ten oto prosty sposób zaoszczędzą na przekazach
    pocztowych. (same plusy :) )

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Pewnego dnia nie wytrzymal i uderzyl ową dziewczyne! Zrobił to delikatnie

  • 13. Data: 2004-03-06 23:42:10
    Od: "zlotowinfo" <a...@j...pl>

    > 6 złotych miesięcznie ale nie muszą warować na listonosza i tolerować
    > jego złośliwości . Konto może być wspólne na obu małżonków
    > za te same jedyne 6 złotych.

    giro na poczcie dla emerytów to 2,5zł/m-c
    kiedyś też chciałem im założyć konto w mbanku,
    lecz oni wolą "żywą" gotówkę, nieufność w nowe wynalazki

    p.s. mbank wprowadził opłatę za przelew: 0,5zł

    --
    www.zsoft.prv.pl - darmowe programy w sieci
    obsluga zewn. skryptow (*.js) pisanych przez wiele osob (kto chetny?)

  • 14. Data: 2004-03-06 23:51:38
    Od: "zlotowinfo" <a...@j...pl>

    > No wiesz ?
    > Idziesz do lekarza - dajesz kopertę.
    nie dałem nigdy

    > Idziesz do urzędu lub prawnika - dajesz w łapę.
    nie musiałem nigdy

    > Nawet młodzież w szkole aby zaliczyć egzamin - robi ściepę na prezent dla
    > belfra.
    nie dałem nigdy
    teraz poszedłem z nudów do zaocznej szkółki informatycznej
    a nauczycielka (ponoć przeze mnie?) po pół roku zrezygnowała z nauki mojej
    grupy
    (ja jednak stawiam na to że udowodniłem dyrektorowi że ona się nie nadaje)
    i sam dyrektor nie miał ze mną spokoju

    > A Ty żałujesz listonoszowi ? To tylko 2-5zł a nie setki czy tysiące
    złotych.
    > Opanuj się i poproś rodziców, aby listonoszowi dali podwyżkę i nie
    żałowali
    > tych kilkudziesięciu złotych.
    > Przecież jemu także się NALEŻY, bo odpowiada za pieniądze rodziców. Nawet,
    > gdyby odpalili stówkę to nie byłoby to zbyt dużo.
    > ROTFL
    :)

  • 15. Data: 2004-03-07 22:26:12
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Zaproponuj rodzicom założenie konta, to pozbędziesz się problemu napiwków.
    > Z tym, ze poniosą koszt utrzymania konta.

    A niby dlaczego nie ma być lepszym rozwiązaniem przynoszenie pieniędzy przez
    listonosza, który dostaje wynagrodzenie od Poczty Polskiej ?
    Czy nie uważacie, że właśnie to powinno się zmienić i powinno znormalnieć ?
    Czy podobnie z tego powodu, że może przyjść złodziej do mojego domu nie
    powinienem niczego kupować ?

    Powracając do samego konta.
    A koszt prowizji od gotówki wypłacanej w bankomacie ?
    Przecież chleb, czy bułki kupuje się w sklepikach, w których nie można
    zapłacić kartą czy czekiem. Niestety trzeba mieć gotówkę, a tą trzeba pobrać
    z banku lub bankomatu, co jest przecież dla starszej osoby kłopotliwe i
    czasami trudne do zrealizowania ze względu na brak umiejętności korzystania
    z bankomatu.
    Ponadto trzeba wziąć pod uwagę przyzwyczajenia starszych osób, których nie
    da się tak łatwo zmienić.
    Oczywiście sam korzystam z kont bankowych i sam do tego mamę namawiałem, ale
    rozumiem, że jest to dla niej dodatkowym utrudnieniem i niezbyt dobrym
    rozwiązaniem. Zwłasza, że wszystkie pieniądze są wydawane i często ich
    jeszcze brakuje, gdyż nie ma z czego oszczędzać.
    Tak więc nie jest to zbyt dobre rozwiązanie.
    Natomiast dobrym rozwiązaniem jest doprowadzenie do tego, aby każdy
    wykonywał swoją pracę rzetelnie i uczciwie, co w jej przypadku się udało.

    Jacek "Plumpi"

  • 16. Data: 2004-03-08 06:53:41
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

> [...]
    > znormalnieć ? Czy podobnie z tego powodu, że może przyjść złodziej do
    > mojego domu nie powinienem niczego kupować ?

    Dlatego, że żaden rozsądny człowiek nie trzyma (już)
    pieniędzy w "skarpecie".

    > Powracając do samego konta.
    > A koszt prowizji od gotówki wypłacanej w bankomacie ?

    Widocznie nie jesteś tym "rozsądnym" i jeszcze nie
    posiadasz rachunku w banku. Pobieranie z bankomatów
    banku w którym posiadasz rachunek odbywa się bez
    prowizji.

> [...]
    > pobrać z banku lub bankomatu, co jest przecież dla starszej osoby
    > kłopotliwe i czasami trudne do zrealizowania ze względu na brak

    Po potrzebną kasę może wyskoczyć dziecko. Nie musi pobierać
    całej emerytury_renty tak jak przynosił listonosz, a tylko kwotę
    która jest w danej chwili potrzebna+mały "zapasik".

    > Ponadto trzeba wziąć pod uwagę przyzwyczajenia starszych osób, których
    > nie da się tak łatwo zmienić.

    Tu się zgodzę.

> [...]
    > niezbyt dobrym rozwiązaniem. Zwłasza, że wszystkie pieniądze są
    > wydawane i często ich jeszcze brakuje, gdyż nie ma z czego oszczędzać.

    Są wydawane bo są "pod ręką". Wiem po sobie ile mniej
    wydaję gdyż "muszę" zrezygonować z "potrzebnego"
    artykułu gdyż akurat nie mam przy sobie potrzebnej kwoty,
    a do bankomatu nie chce się iść. Co prawda sklepy, aby
    pomóc, hehehe, takim klientom ustawiły terminale bankowe
    i "niestety" można płacić kartą. :)

    > Tak więc nie jest to zbyt dobre rozwiązanie.
    > [.................]

    Jesteś w błędzie bo to jest jedyne, rozsądne i dobre
    rozwiązanie.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Autorytet to więcej niż rada i mniej niż rozkaz."

  • 17. Data: 2004-03-08 07:12:24
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 8 Mar 2004 07:53:41 +0100, na pl.soc.prawo, Andrzej_K. napisał(a):

    > Widocznie nie jesteś tym "rozsądnym" i jeszcze nie
    > posiadasz rachunku w banku. Pobieranie z bankomatów
    > banku w którym posiadasz rachunek odbywa się bez
    > prowizji.

    Twoje informacje nie są sprawdzone - PKO BP SA pobiera - i ta aż 3 % (
    nawet z ich bankowmatów. Podejrzewam, że inne banki również.
    > Jesteś w błędzie bo to jest jedyne, rozsądne i dobre
    > rozwiązanie.

    Tu się zgadzam.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 18. Data: 2004-03-08 08:16:10
    Od: "TB" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Twoje informacje nie są sprawdzone - PKO BP SA pobiera - i ta aż 3 % (
    > nawet z ich bankowmatów. Podejrzewam, że inne banki również.

    I tu wprowadzasz (w jakim celu?) innych w błąd.
    Prowizja za pobranie gotówki w bankomacie PKO BP z kart PKO Ekspres i PKO
    Graffiti wynosi ZERO złotych. Natomiast pobranie gotówki w bankomacie PKO BP
    (podobnie jest i w innych bankach ) z kart obcych wynosi te wspomniane 3% (a
    nawet więcej bo nie mniej niż 5 zł.) Kartą obcą jest VISA Clasic nawet gdy
    ma w nazwie PKO.
    Ale VISA nie jest raczej kartą dla wspomnianej na wstępie emerytki.

    TB

  • 19. Data: 2004-03-08 09:03:02
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 8 Mar 2004 09:16:10 +0100, na pl.soc.prawo, TB napisał(a):

> [...]
    > ma w nazwie PKO.
    > Ale VISA nie jest raczej kartą dla wspomnianej na wstępie emerytki.

    Może i masz rację - ja używam PKO Silver Partner Mastercard - i tu
    występuje prowizja o której pisałem - zawsze. Mam natomiast karty VISA
    BZWBK - i tam nie pobierają prowizji przy pobieraniu z ich bankomatów.
    Więc z tą VISA kartą też nie jest tak do końca jak napisałeś.
    Co bank to obyczaj.
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    The first myth of management is that it exists. The second myth of
    management is that success equals skill.

  • 20. Data: 2004-03-08 14:34:20
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Twoje informacje nie są sprawdzone - PKO BP SA pobiera - i ta aż 3 % (
    > nawet z ich bankowmatów. Podejrzewam, że inne banki również.

    Heh, prowizja jest gdy pobierasz w "obcym" bankomacie.
    Ja mam rachunek w BPH i gdybym pobierał z bankomatu
    PKO (lub innym) to niezależnie od kwoty prowizja wynosi
    5 zł (pięć złotych)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Fakt, że gołąb siedzi na dachu nie znaczy,