  • 1. Data: 2007-04-01 19:24:59
    Temat: poczta +list polecony
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Witam,

    Ostatnio maiłem sytuację, że musiałem wysłać do gościa informację
    poczta, ale warunek był taki, że ta informacja miała dotrzeć tylko i
    wyłącznie do jego rąk własnych.
    pytałem na poczcie, ale tam nie potrafili mi odpowiedzieć (!), jak to
    jest (przynajmniej w teorii) z poleconymi ZPO: czy listonosz ma
    obowiązek dostarczyć tylko i wyłącznie do rąk własnych, czy tylko pod
    wskazany adres, a kto odbierze, to już nieważne.

    jak to powinno być w rzeczywistości, żeby było zgodnie z przepisami?

    z góry dzięki, pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-01 19:38:13
    Temat: Re: poczta +list polecony
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 01 Apr 2007 21:24:59 +0200, o`rety napisał(a):

    > jak to powinno być w rzeczywistości, żeby było zgodnie z przepisami?

    O ile nie zostało zastrzeżone w urzędzie pocztowym, że wszystkie przesyłki
    mają być dostarczne tylko Tobie, to nie ma obowiązku dostarczenia "do rąk
    własnych" - art. 26 pkt 3) PP.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-04-01 21:38:36
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    scream napisał(a):

    > O ile nie zostało zastrzeżone w urzędzie pocztowym, że wszystkie przesyłki
    > mają być dostarczne tylko Tobie, to nie ma obowiązku dostarczenia "do rąk
    > własnych" - art. 26 pkt 3) PP.

    Ale otwarcie przesyłki przez osobę inną niż adresat jest karalne.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 4. Data: 2007-04-02 15:25:11
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 01 Apr 2007 23:38:36 +0200, Marek Witbrot napisał(a):

    > Ale otwarcie przesyłki przez osobę inną niż adresat jest karalne.

    A wrzucenie jej do kosza zamiast przekazanie adresatowi?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2007-04-02 15:38:01
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Henry (k) napisał(a):

    > A wrzucenie jej do kosza zamiast przekazanie adresatowi?

    Hmm. Dobre pytanie.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl