  • 1. Data: 2005-09-28 14:00:10
    Temat: pobieranie emerytury w przypadku smierci danej osoby
    Od: "gompka" <g...@p...com>

    Jest sobie starsza para: dziadek i babcia, obydwoje pobieraja emerytury.
    Babcia 600 zl a dziadek 1200. Slyszalem, ze jest cos takiego, ze w
    przypadku smierci jednej z tych osob, ta druga ma prawo do wybrania
    emerytury, czy chce miec swoja, czy malzonka, w tym przypadku wyzszej
    emerytury ktora bedzie jej wyplacana, w tym przypadku dziadka, czy to
    prawda? jaka jest podstawa prawna?

  • 2. Data: 2005-09-28 14:11:06
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    gompka napisał(a):
> [...]
    > emerytury, czy chce miec swoja, czy malzonka, w tym przypadku wyzszej
    > emerytury ktora bedzie jej wyplacana, w tym przypadku dziadka, czy to
    Tak, jest to prawda. Przy czym z tego co wiem, to nie przechodza dodatki
    typu kombatancki - tylko gola emerytura.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-09-28 14:11:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    gompka napisał(a):
> [...]
    > emerytury, czy chce miec swoja, czy malzonka, w tym przypadku wyzszej
    > emerytury ktora bedzie jej wyplacana, w tym przypadku dziadka, czy to

    ZTCW to ma prawo do pobierania 75% wysokosci emerytury malzonka.

    Podstawy prawnej nie znam niestety.

  • 4. Data: 2005-09-28 22:29:19
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    wdowiec (wdowa) ma prawo do wybrania świadczenia z ZUS: pozostania
    przy własnej emeryturze lub wybrania renty rodzinnej po zmarłym
    współmałżonku, która wynosi 85% emerytury pobieranej przez zmarłego.
    Wniosek trzeba złożyć w ZUS.
    Podstawa prawna to ustawa emerytalno-rentowa.

    wa