  • 1. Data: 2005-09-28 11:43:37
    Temat: Czy mozna domagac sie odszkodowania...?
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    Witam
    Moze ktos mi poradzi cos w sprawie moze blahej ale uciazliwej.
    W skrocie wyglada to tak:
    1. Sprawa o podzial nieruchomosci - wyrok korzystny dla mnie wydany w 2001 r
    (prawomocny, po szeregu odwolan przegranej strony).
    2. Przegrana strona powoluje prywatnego geodete, ktory niezgodnie z
    dokumentacja geodezyjna sporzadza opinie, na podstawie ktorych Sad Okregowy
    przekazuje do zbadania sprawe do Sadu Rejonowego.
    3. Sprawe wygrywam ponownie.
    4. Przegrana strona ponownie powoluje wspomnianego w punkcie 2 geodete,
    ktory ponownie sporzadza opinie (teraz inna), na podstawie, ktorej Sad
    Okregowy ponownie przekazal sprawe do zbadania przez Sad Rejonowy.
    5. Czekam na kolejna rozprawe w Sadzie Rejonowym...

    I moje pytanie jest takie:
    Czy po ponownej wygranej moge domagac sie od tego geodety odszkodowania? -
    przez jego (bzdurne) opinie jestem naciagany na rozne koszty.
    Podkreslam, ze nie jest to zaden biegly sadowy tylko prywatny geodeta.

    Dzieki za wszelkie info.

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 2. Data: 2005-09-28 11:53:25
    Temat: Re: Czy mozna domagac sie odszkodowania...?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mazi napisał(a):

    > Podkreslam, ze nie jest to zaden biegly sadowy tylko prywatny geodeta.

    Nie chce mi się wierzyć by sąd kierował się prywatnymi opiniami
    dostarczonymi przez sąd.

    2002.04.12 wyrok SN I CKN 92/00

    1. Nie może być traktowana jako dowód w procesie opinia biegłego, choćby
    był nim stały biegły sądowy, sporządzona na piśmie na polecenie strony i
    złożona do akt sądowych. Prywatne ekspertyzy opracowane na zlecenie
    stron, czy to w toku procesu, czy jeszcze przed jego wszczęciem należy
    traktować, w razie przyjęcia ich przez sąd orzekający, jako wyjaśnienie
    stanowiące poparcie, z uwzględnieniem wiadomości specjalnych, stanowiska
    stron. W takiej sytuacji, jeżeli istotnie zachodzi potrzeba wyjaśnienia
    okoliczności sprawy z punktu widzenia wymagającego wiadomości
    specjalnych, sąd powinien według zasad unormowanych w kodeksie
    postępowania cywilnego dopuścić dowód z opinii biegłego.
    2. Oparcie rozstrzygnięcia na prywatnych ekspertyzach złożonych w innym
    procesie jest przede wszystkim naruszeniem przepisów kodeksu, które
    regulują zasady przeprowadzenia dowodu z opinii biegłego.}

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-09-28 11:54:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie chce mi się wierzyć by sąd kierował się prywatnymi opiniami
    > dostarczonymi przez sąd.

    Miało być oczywiście dostarczonymi przez stronę.

  • 4. Data: 2005-09-28 12:01:30
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    No to jak mam tlumaczyc ta sytuacje? - niekompetencja Sadu?
    Nie pisze tu przeciez wymyslonych rzeczy.
    Moze dla Sadu mial znaczenie fakt, ze pojawily sie (w cudowny sposob ;-) )
    nowe znaki geodezyjne, ktore ten geodeta opisuje w tych opiniach?

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 5. Data: 2005-09-28 12:30:41
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    > 2002.04.12 wyrok SN I CKN 92/00

    A czy moge teraz powolac sie na ten wyrok w Sadzie Rejonowym?
    Moze to by zalatwilo sprawe od razu bez dlugotrwalego czekania na powolanie
    kolejnego bieglego i ponowne zbadanie sprawy?

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 6. Data: 2005-09-28 12:55:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mazi napisał(a):

    > A czy moge teraz powolac sie na ten wyrok w Sadzie Rejonowym?
    > Moze to by zalatwilo sprawe od razu bez dlugotrwalego czekania na powolanie
    > kolejnego bieglego i ponowne zbadanie sprawy?

    Napisałem tylko że nie bardzo ufam twoim słowom.
    Jesteś pewny że po otrzymaniu prywatnej opinii sąd nie dopuścił dowodu z
    tego biegłego?

  • 7. Data: 2005-09-28 12:57:37
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    > Napisałem tylko że nie bardzo ufam twoim słowom.

    No przeciez nie pisze tutaj po to aby pisac. Mam taka sytuacje i szukam
    tutaj pomocy.

    > Jesteś pewny że po otrzymaniu prywatnej opinii sąd nie dopuścił dowodu z
    > tego biegłego?

    To czy sad dopuscil czy nie to nie wiem. Efekt jest taki ze na podstawie
    opini geodety Sad Okregowy przekazal do zbadania nowe dowody (znaki) do Sadu
    Rejonowego.

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 8. Data: 2005-09-28 12:58:14
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    > 2002.04.12 wyrok SN I CKN 92/00

    miejsce publikacji pliiz :))

    pzd

    marek radwański

  • 9. Data: 2005-09-28 13:08:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marek Radwański napisał(a):

    > miejsce publikacji pliiz :))

    Niepublikowane :)

  • 10. Data: 2005-09-28 13:14:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mazi napisał(a):

    > No przeciez nie pisze tutaj po to aby pisac. Mam taka sytuacje i szukam
    > tutaj pomocy.

    Tu nie znajdziesz pomocy. takiej sprawy nie da się prowadzić na
    odległość. Poszukaj sobie sensownego prawnika u siebie w okolicy.