  • 1. Data: 2005-09-28 13:49:14
    Temat: Działalność gospodarcza - nazwa firmy
    Od: Doggie <d_o_g_g_i_e_@_o_p_._p_l>

    Witam,

    Proszę o poradę tutaj (w miarę możliwośći podpartą przepisem prawnym),
    ponieważ lektura Google'a w żaden sposób nie dostarcza jednoznacznej
    odpowiedzi na moje pytanie.

    Od niedawna posiadam zarejestrowaną działalność gospodarczą. Nazwa firmy to:

    "Blablabla" Konsulting Informatyczny

    Teraz pytanie, czy w nazwie firmy podawanej przy zawieraniu umów,
    otrzymywaniu faktur itp., muszę zamieścić swoje imię i nazwisko? Jeżeli
    tak, czy nazwę ową mogę zmodyfikować do postaci:

    "Blablabla" Konsulting Informatyczny - Imię Nazwisko

    Czy może nie ma potrzeby dopisywania imienia i nazwiska, skoro później w
    dokumencie pojawia się mój podpis?

    --
    Zdrówka,
    Doggie

  • 2. Data: 2005-09-28 13:56:35
    Temat: Re: Działalność gospodarcza - nazwa firmy
    Od: "Kuba" <j...@s...pl>

    Użytkownik "Doggie" <d_o_g_g_i_e_@_o_p_._p_l> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak, czy nazwę ową mogę zmodyfikować do postaci:
    >
    > "Blablabla" Konsulting Informatyczny - Imię Nazwisko

    tak, to jest ok

    > Czy może nie ma potrzeby dopisywania imienia i nazwiska, skoro później w
    > dokumencie pojawia się mój podpis?

    jest taka potrzeba
    Art. 43(4) k.c. Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza
    to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń
    dowolnie obranych.

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 3. Data: 2005-09-28 14:12:55
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Doggie" <d_o_g_g_i_e_@_o_p_._p_l> napisał w wiadomości

    > Czy może nie ma potrzeby dopisywania imienia i nazwiska, skoro później w
    > dokumencie pojawia się mój podpis?

    Nazwa firmy a podpis to dwie różne sprawy.
    Jeżeli w dokumencie ma być napisana nazwa Twojej firmy to musisz ją wpisac
    tak jak masz ją we wpisie do ewidencji a tam napewno masz też imie i
    nazwisko.
    Chyba, że masz na imie "Konsulting" a na nazwisko "Informatyczny" :)

    vertret

  • 4. Data: 2005-09-28 15:22:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kuba" <j...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    > działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych

    Spotkałem się z problemem odwrotnym. Pewna osoba rejestrowała działalność
    gospodarczą (usługi księgowe) i w urzędzie miasta pani nie chciała przyjąć
    zgłoszenia gdzie nazwa firmy to tylko imię i nazwisko tej osoby. Wymusiła
    dopisanie przed nazwiskiem wyrazów "Usługi administracyjno-biurowe". Z
    przytoczonego przez ciebie przepisu wynika, że ta urzędniczka nie miała
    racji. Tylko jak przeskoczyć taki problem gdy panienka z okienka "wie
    lepiej"...

  • 5. Data: 2005-09-28 15:50:02
    Od: "Kuba" <j...@s...pl>

> [...]
    > przytoczonego przez ciebie przepisu wynika, że ta urzędniczka nie miała
    > racji. Tylko jak przeskoczyć taki problem gdy panienka z okienka "wie

    No... tego to się nie da przeskoczyć. Panie z okienka są absolutnie
    nieprzekonywalne, a kodeks cywilny nie wszędzie się przyjął ;)
    K.

  • 6. Data: 2005-09-28 16:20:28
    Od: Doggie <d_o_g_g_i_e_@_o_p_._p_l>

    vertret napisał(a):

> [...]
    > nazwisko.
    > Chyba, że masz na imie "Konsulting" a na nazwisko "Informatyczny" :)

    Coś takiego mam we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jako
    nazwa firmy. Wniosek przeszedł w Urzędzie Miasta bez najmniejszych
    zgrzytów. Teraz tylko mam zagwozdkę, w jakiej formie podawać nazwę
    swojej firmy, biorąc pod uwagę cytowany wcześniej przepis K.C. W
    szczególności, czy mogę / muszę (?) podawać ową nazwę w postaci:

    "Blablabla" Konsulting Informatyczny - Imię Nazwisko

    W skrócie: którą nazwę stosować w czasie prowadzenia działalności.

    --
    Zdrówka,
    Doggie

  • 7. Data: 2005-09-28 17:47:13
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > W skrócie: którą nazwę stosować w czasie prowadzenia działalności.

    Moim zdaniem trzeba robic zgodnie z prawem, czyli imie i nazwisko musi byc
    też.

    vertret

  • 8. Data: 2005-09-28 18:07:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Doggie" <d_o_g_g_i_e_@_o_p_._p_l> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem trzeba robic zgodnie z prawem, czyli imie i nazwisko musi
    byc
    > też.

    To w takim razie skorygować też wpis do ewidencji DG oraz NIP w US.

  • 9. Data: 2005-09-28 19:55:30
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 28/09/2005 17:22, Alek wrote :

> [...]
    > przytoczonego przez ciebie przepisu wynika, że ta urzędniczka nie miała
    > racji. Tylko jak przeskoczyć taki problem gdy panienka z okienka "wie

    Składać dokumenty na dziennik podawczy. Jak dokument oficjalnie wpłynie,
    to nie ma zmiłuj się, trzeba odpowiedzieć pisemnie i (o zgrozo) wskazać
    przepisy...

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)