  • 1. Data: 2012-02-16 17:30:09
    Temat: pożyczka od rodziny
    Od: Kicer <...@...c>

    Witam

    chcialbym pożyczyć większą kwotę od osoby z poza mojej najbliższej rodziny
    (siostra matki).

    Czy poza złożeniem do US deklaracji PCC-1 (jeśli dobrze rozumiem), muszę
    dopełnić jeszcze jakichś obowiązków? Głównie mam tu na myśli umowę - czy
    takowa musi istnieć (w formie papierowej) i czy ma ona zdefiniowaną budowę?

    pozdrawiam

    ps pozwoliłem sobie na crosspost, bo nie wiem gdzie bardziej moje pytanie
    pasuje. Followup na pl.soc.prawo

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 2. Data: 2012-02-16 17:46:08
    Temat: Re: pożyczka od rodziny
    Od: "news" <s...@m...com>

    przelwewm przelewem trzeba

    jk

  • 3. Data: 2012-02-16 18:37:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Feb 2012, Kicer wrote:

    > Witam
    >
    > chcialbym pożyczyć większą kwotę od osoby z poza

    Argh... jest tu gdzieś Stokrotka? ;)

> [...]
    > dopełnić jeszcze jakichś obowiązków? Głównie mam tu na myśli umowę - czy
    > takowa musi istnieć (w formie papierowej)

    "powinna".
    Zasadniczo w aktach prawnych mówi się co "powinno", zaś jak jest
    zrobione nie tak jak "powinno", to może to pociągać za sobą
    niekorzystne skutki :)
    Podstawa prawna: art.720.2 tu:
    _117.html
    *KONIECZNIE* samemu przeczytaj, cały "tytuł".

    > i czy ma ona zdefiniowaną budowę?

    Nie.
    Art.65 jak wyżej :D

    Tyle, że pytasz o wymagania KONIECZNE.
    A one nie do końca pokrywają się z rozwiązaniami skutecznymi,
    możliwie bezpiecznymi (dla obu stron) itede.
    BTW:
    Hasło "weksel" słyszałeś?
    Aspekty są dwa:
    1. zabezpieczenie wierzyciela, bez względu na to czy weksel
    pełni rolę zabezpieczenia/poręczenia,
    2. fakt że z ustawy z czasów Piłsudzkiego wynika, iż
    "sprzedaż weksla", czyli *samoistny* obrót wekslowy,
    a nie w roli zabezpieczenia, nie bardzo może być
    opodatkowany. A przynajmniej dotąd nikt tego skutecznie
    nie podważał.
    Tylko trzeba sobie parę stron o wekslach poczytać
    (polecam archiwum grupy, wraz z linkami)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-02-16 18:42:12
    Od: Kicer <...@...c>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Argh... jest tu gdzieś Stokrotka? ;)

    ah miałem wątpliwość, ale widocznie w złą stronę ;)

> [...]
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    > *KONIECZNIE* samemu przeczytaj, cały "tytuł".

    ok, dzięki, poczytam

    > Tyle, że pytasz o wymagania KONIECZNE.
    > A one nie do końca pokrywają się z rozwiązaniami skutecznymi,
    > możliwie bezpiecznymi (dla obu stron) itede.

    jeśli chodzi tylko o bezpieczeństwo, to martwić się nie muszę ;)

    dzięki i pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 5. Data: 2012-02-16 18:53:07
    Temat: Re: po?yczka od rodziny
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-16 18:46, news pisze:
    > przelwewm przelewem trzeba

    To już nawet pożyczenie gotówki jest niezgodne z prawem?

  • 6. Data: 2012-02-16 19:37:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > z czasów Piłsudzkiego

    Ktoś tu o Stokrotce pisał? :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-02-16 19:40:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2012 11:46 AM, news wrote:
    > przelwewm przelewem trzeba

    a czemu? :) tak podchwytliwie pytam.

  • 8. Data: 2012-02-16 19:41:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2012 11:30 AM, Kicer wrote:
    > Czy poza złożeniem do US deklaracji PCC-1 (jeśli dobrze rozumiem), muszę
    > dopełnić jeszcze jakichś obowiązków?

    no, jeszcze trzeba fizycznie podatek zapłacić.

  • 9. Data: 2012-02-16 19:42:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2012 12:53 PM, gierrro wrote:

    > To już nawet pożyczenie gotówki jest niezgodne z prawem?

    jest zgodne, tylko moze kosztowac cie mniej lub wiecej w zaleznosci od
    tego jak to zrobisz.

  • 10. Data: 2012-02-16 19:43:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2012 11:30 AM, Kicer wrote: