eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoplanowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta? › Re: planowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta?
    From: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: planowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta?
    Date: Thu, 30 May 2013 10:16:50 +0200

    W dniu 2013-05-30 03:35, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości

    > Zacznijmy od tego, ze niewielka część urządzeń wyświetla takie
    > komunikaty w ogóle.

    Komunikaty o awarii?
    Nie musi wyświetlać. Pralka wyświetli lub nie, drukarka wyświetli lub i
    nie. Ale odliczy ileś tam prań lub tysięcy stron i zalicza padakę.
    Mój skaner canon z dnia na dzień zaczął wariować. Taśma zdrowa cała
    mechanika zdrowa więc co? Elektronika. Serwisant powiedział że one
    wszystkie tak mają po jakimś czasie. Można to naprawić ale się nie
    opłaca. Lepiej kupić nowy.

    Starzenie się produktów planowane jest w fazie projektu. W motoryzacji
    najprostsza forma kiedyś to korozja. A przykładem jest mercedes okular
    który każdy po 5-8 latach rdzewiał na potęgę. Ople słynęły z
    rdzewiejących nadkoli, które były tak wyprofilowane by zawsze tam
    zbierało się dużo błota. Mercedes Sprinter. Blacha całkowicie nie
    odporna na korozje. Jak w maluchu. W kilkuletnich egzemplarzach korozja
    wychodziła wszędzie. I wielu innych markach było podobnie.
    W dobie wszechobecnej elektroniki jest łatwiej. głupi czujnik nawali bo
    tak go zaprojektowano, zapala się kontrolka awarii silnika i nie można
    go uruchomić. Więc laweta i serwis. To też planowane może nie starzenie,
    ale wyrywanie pieniędzy od ludzi.
    Albo uszkodzeniu ulega małe gówienko za 5zł. Ale jego się nie wymieni.
    Trzeba wymienić cały moduł za 250zł. To też jest planowane i można
    podciągnąć pod oszustwo.

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl