eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoplanowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta? › Re: planowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta?
  • Data: 2013-06-01 13:32:38
    Temat: Re: planowane postarzanie produktu - czy mozna pozwac producenta?
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A to owszem, jest prawdopodobne.
    >
    > Dochodzi jednak inna sprawa - wykazania umyślności.
    > Jasne, że jak w kodzie jest translacja ordynarnego
    > if(dateCurrent>dateInitial+blockInterval) to mamy coś co
    > ujdzie za dowód,

    Tak, kod źródłowy, (najlepiej z komentarzem ;p) stanowiłby chyba
    dość mocny dowód. Ale w innym wypadku...jak wiadomo, skutków
    działania programu komputerowego nie da się przewidzieć z całą
    pewnością; po intensywnym testowaniu można tylko z dużym
    prawdopodobieństwem zakładać określone działanie. Więc błąd
    programisty to dość oczywista linia obrony.

    > jednak zamaskowanie podobnej blokady pod
    > pozorami błędu nie wydaje się aż tak trudne, a wiarygodne
    > jest, bo wielu producentom sprzętu wszelakiego udało się
    > zupełnie nienaumyślnie (ta... też miałem Seagate z "czarnej
    > serii" :))

    Absolutnie tak. Nie wiem co producenci AGD stosują do ochrony
    swojego kodu, ale przy mocnym "zamaskowaniu" kodu, nie tylko
    drastycznie rośnie skala trudności zagadki oraz możliwości podważenia
    przedstawionego rozwiązania - ale też właśnie bronienia się błędem
    czy też nieplanowanym działaniem.