  • 11. Data: 2004-10-27 14:54:39
    Temat: Re: piractwo telewizyjne
    Od: Jerzy Radzimowski <K...@r...com>

    ... i Marcin Debowski napisał(a):

    > 1. Kto wytwarza urzdzenia lub ich komponenty przeznaczone do
    > niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    > zabezpiecze przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem
    Chyba jednak kluczowe jest "... obchodzenie skutecznych technicznych
    zabezpieczen... " bo to obchodzenie wyraznie zaprzecza skutecznosci
    zabezpieczenia. Skoro nie jest zabezpieczone a nie jest...

    --
    J.R.(J(kropka)Radzimowski(malpa)adbglobal(kropka)com
    )

  • 12. Data: 2004-10-27 15:00:30
    Od: "brat_trollin" <k...@o...die.here.pl>

    wiadomości news:clnol6$19c6$1@news2.ipartners.pl...
    > Nikodem Nijaki wrote:
    > Nie musisz. Zaklej sobie żywicą epoksydową gniazdo antenowe (odtwarzacz
    > pewnie podłączasz i tak przez eurozłącze) i wyrejestruj - po
    > zablokowaniu gnaizda antenowego Twój odbiornik TV nie jest już 'zdolny
    > to natychmiastowego odbioru sygnału TV' więc pod haracz nie podpada.

    A po co ma zalewać gniazdo? Nikt nie ma prawa wejść do niego siłą aby
    sprawdzić, czy ma zaklejone gniazdo antenowe czy nie.

    brat_trollin

  • 13. Data: 2004-10-27 15:43:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Jerzy Radzimowski wrote:

> [...]
    >+ zabezpieczen... " bo to obchodzenie wyraznie zaprzecza skutecznosci
    >+ zabezpieczenia. Skoro nie jest zabezpieczone a nie jest...

    Rozumiem że to jest zarzut wobec ustawodawcy że głupoty pisze.
    Jak dla mnie - zgoda :)
    Ale zasada racjonalności każe postawić pytanie CO wobec tego
    znaczy zacytowany tekst...
    Wiem, wiem, tak tydzień temu Maddy wszystkich chętnych (świadomie
    chętnych lub nieświadomie - przez domniemanie z udziału w dyskusji :))
    przesłuchiwała na okoliczność "prowadzenia działalności NA dostęp
    szerokopasmowy" (podkr. moje).
    I ten sam problem...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-10-27 17:13:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson wrote:
    > Oszustwo polega tu na uzyskiwaniu sygnału TV bez opłacania przez "abonenta".
    > W końcu to chyba oczywiste że ktoś kupuje "złamaną kartę" tylko po to by oglądać
    > TV kodowane za darmo,

    uważasz że to będzie oszustwo?

    KG

  • 15. Data: 2004-10-27 17:19:29
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:clokrr$bko$3@news.onet.pl:

    > uważasz że to będzie oszustwo?

    To był luźny pomysł. Nie będzie to oszustwo, gdyż ono może dotyczyć tylko
    mienia.

    --
    JOHNSON :)

  • 16. Data: 2004-10-27 18:13:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A zatem pytanie: czy sprzedaż dekoderów płatnych kanałów TV jest
    nielegalna
    > sama w sobie?

    Sama w sobie nie. O ile sprzedaje je właściciel. W większości sieci
    właścicielem jest sieć, a użytkownik go tylko użytkuje. Z tego co wiem, to
    wyjątek był chyba w WIZJI. Przynajmniej kilka lat temu ktoś coś takiego tu
    na grupie pisał. Nie pamiętam szczegółów.

  • 17. Data: 2004-10-28 08:42:56
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:odbolc.t9c.ln@ziutka.router...

> [...]
    > niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    > zabezpiecze przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem
    > utworów lub przedmiotów praw pokrewnych albo dokonuje obrotu takimi
    > urzdzeniami lub ich komponentami albo reklamuje je w celu sprzeday lub
    > najmu, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnoci albo pozbawienia
    > wolnoci do lat 3.
    > 2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje urzdzenia lub ich komponenty,
    > o których mowa w ust. 1, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnoci albo

    ROTFL - już dawno nie widziałem podobnie "gumowego", niechlujnie
    sformułowanego i do tego wewnętrznie sprzecznego przepisu ...

    W świetle powyższego, każdy posiadacz komputera z nagrywarką CD lub DVD
    posiada inkryminowane narzędzia lub ich komponenty ;)

    Jak wszyscy wiemy nie ma "skutecznych zabezpieczeń", więc przepis jest
    teoretycznie martwy ;) usuwanie "nieskutecznych zabezpieczeń" nie jest
    penalizowane :), no a gdyby jednak były "skuteczne", to by się ich z
    definicji nie dało usunąć :)))

    A świat chyba poszedł inną drogą ... CD i DVD z "utworami" nie są
    zabezpieczane przed kopiowaniem :)

    Ale wracając do tematu piractwa TV - czy do odbioru programu TV ma
    zastosowanie słowo "odtwarzanie", bo ani słownikowa definicja, ani potoczne
    rozumienie jakoś mi tu nie pasują?
    nn

  • 18. Data: 2004-10-28 13:26:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nikodem Nijaki wrote:

    > A co z radiem? Mam komputer i łącze "szerokopasmowe" co umożliwia
    > "natychmiastowy odbiór" transmisji radiowych i teoretycznie TV :(

    Jakich transmisji? Internet haraczem objęty nie jest.

    > no i qurde ten telefon komórkowy co ma wbudowany odbiornik radiowy ...

    Nie programuj stacji :)

  • 19. Data: 2004-10-28 13:29:12
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    wiadomości news:clqs2q$2tl$1@news2.ipartners.pl...

    > Jakich transmisji? Internet haraczem objęty nie jest.

    Sam internet nie, ale urządzenie zdolne (gotowe) do odbioru transmisji - tak
    :(

    > Nie programuj stacji :)

    ditto
    nn

  • 20. Data: 2004-10-28 14:28:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nikodem Nijaki wrote:

    > Sam internet nie, ale urządzenie zdolne (gotowe) do odbioru transmisji - tak
    > :(

    Nie transmisji ogólnie, ale audycji/programów RTV puszczanych 'w eter'.

    "Radia" i "relewizje" internetowe w ogóle pod to nie podpadają (ani pod
    koncesje czy inny PAR).