  • 1. Data: 2004-10-27 07:28:44
    Temat: piractwo telewizyjne
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Interesująca byłaby kwalifikacja prawna opisanych poniżej czynów;)

    Dzisiejsza GW/Wrocław donosi:

    "W poniedziałek policjanci zorganizowali akcję przeciwko złodziejom sygnału
    telewizyjnego w dziewięciu województwach w kraju. Zatrzymali m.in.
    28-letniego pirata telewizyjnego z Głogowa, który hurtowo sprzedawał karty
    do odbioru telewizji satelitarnej, tunery i nielegalne programy. W
    internecie zamieszczał nawet porady dla potencjalnych klientów. W jego
    mieszkaniu znaleziono zapiski z danymi dwóch tysięcy klientów. Teraz policja
    analizuje notatki, żeby dotrzeć do osób, które kupowały od niego nielegalne
    programy.

    Mężczyzna odpowie za paserstwo i naruszenie przepisów o prawie autorskim. -
    Takie same zarzuty postawimy też osobom, które kupowały od niego nielegalne
    programy - zapowiada Beata Tobiasz z dolnośląskiej policji.

    Policjanci przyznają, że często przeglądają ogłoszenia prasowe i
    internetowe, zamieszczane przez sprzedawców dekoderów telewizji cyfrowej. Po
    sprawdzeniu numerów seryjnych często okazuje się, że zostały one wyłudzone
    od firm, które sprzedają sygnał telewizyjny. A później trafiają na czarny
    rynek i do telewizyjnych piratów. Poza tym na czarnym rynku pojawiły się już
    nielegalne karty chipowe do dekodowania sygnałów nadawanych przez płatne
    platformy cyfrowe."

    Generalnie tekst jest dosyć bełkotliwy ... o jakie paserstwo tu chodzi, co
    to za programy? telewizyjne czy komputerowe? Oczywiście, jeżeli ktoś wyłudzi
    dekoder, a później go sprzeda ... ale chyba nie o to chodziło.

    A zatem pytanie: czy sprzedaż dekoderów płatnych kanałów TV jest nielegalna
    sama w sobie?

    nn

  • 2. Data: 2004-10-27 07:53:38
    Temat: Re: piractwo telewizyjne
    Od: "brat_trollin" <k...@o...die.here.pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Interesująca byłaby kwalifikacja prawna opisanych poniżej czynów;)

    Telewizja jest teraz komercyjna. Stacje mają zyski z reklam. Powinni płacić
    nam za ogładanie tej sraki przeplatanej idiotycznymi reklamami w
    najciekawszych miejscach filmu, zamiast wyłudzać pieniądze od biednych,
    niedożywionych Polaków. Oni mają wielkie zyski z tego, że my to musimy
    oglądać.

    brat_trollin

  • 3. Data: 2004-10-27 08:19:35
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Użytkownik "brat_trollin" <k...@o...die.here.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > najciekawszych miejscach filmu, zamiast wyłudzać pieniądze od biednych,
    > niedożywionych Polaków. Oni mają wielkie zyski z tego, że my to musimy

    Trochę to OT, ale w pełni podzielam Twoją opinię, dlatego TV nie oglądam, a
    filmy tylko na DVD ... tylko dlaczego muszę płacić abonament za sam fakt
    posiadania telewizora?
    nn

  • 4. Data: 2004-10-27 09:09:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nikodem Nijaki wrote:

    > Trochę to OT, ale w pełni podzielam Twoją opinię, dlatego TV nie oglądam, a
    > filmy tylko na DVD ... tylko dlaczego muszę płacić abonament za sam fakt
    > posiadania telewizora?

    Nie musisz. Zaklej sobie żywicą epoksydową gniazdo antenowe (odtwarzacz
    pewnie podłączasz i tak przez eurozłącze) i wyrejestruj - po
    zablokowaniu gnaizda antenowego Twój odbiornik TV nie jest już 'zdolny
    to natychmiastowego odbioru sygnału TV' więc pod haracz nie podpada.

  • 5. Data: 2004-10-27 09:28:30
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    wiadomości news:clnol6$19c6$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > zablokowaniu gnaizda antenowego Twój odbiornik TV nie jest już 'zdolny
    > to natychmiastowego odbioru sygnału TV' więc pod haracz nie podpada.

    A co z radiem? Mam komputer i łącze "szerokopasmowe" co umożliwia
    "natychmiastowy odbiór" transmisji radiowych i teoretycznie TV :(
    no i qurde ten telefon komórkowy co ma wbudowany odbiornik radiowy ...
    nn

  • 6. Data: 2004-10-27 09:43:57
    Od: "Hajenus " <h...@N...gazeta.pl>

    Nikodem Nijaki <n...@o...pl> napisał(a):

    qurde ten telefon komórkowy co ma wbudowany odbiornik radiowy ...
    > nn

    Fakt, to stwarza ogromny problem, ale mozna sobie poradzic, wyłaczajac...:)

    H.

  • 7. Data: 2004-10-27 12:27:11
    Od: #Dan# <t...@o...pl>

    Dnia 2004-10-27 09:28, Użytkownik Nikodem Nijaki napisał:

> [...]
    > dekoder, a później go sprzeda ... ale chyba nie o to chodziło.
    >
    > A zatem pytanie: czy sprzedaż dekoderów płatnych kanałów TV jest nielegalna

    W radiu mowili nieco wiecej - poza "dekoderami" na kartach
    chipowych, programach do wgrywania w tuner itd. chodzilo o
    to, ze podpisujac umowe np. cyfra masz mozliwosci otrzymania
    od nich tunera za ktorego wypozyczenie placisz co miesiac.

    Oni taki tuner kupowali, odpowiednio przerabiali i
    sprzedawali a u samej cyfry zglaszali "zaginiecie" czy
    "uszkodzenie" sprzetu.

  • 8. Data: 2004-10-27 13:31:26
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Użytkownik "#Dan#" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Oni taki tuner kupowali, odpowiednio przerabiali i
    > sprzedawali a u samej cyfry zglaszali "zaginiecie" czy

    W takim przypadku za tuner trzeba zapłacić i to prawdopodobnie więcej niż za
    analogiczny sprzęt na wolnym rynku, poza tym nie da się z tego zrobić
    "interesu" na większą skalę ... znów jakieś dziennikarskie brednie :(

    Ponawiam więc pytanie - co jest "nielegalne": wytwarzanie kart?
    sprzedawanie? posiadanie? używanie?
    Moim zdaniem tylko udowodnione korzystanie z płatnych kanałów bez stosownej
    opłaty może być ścigane.
    nn

  • 9. Data: 2004-10-27 14:08:56
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Nikodem Nijaki napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > sprzedawanie? posiadanie? używanie?
    > Moim zdaniem tylko udowodnione korzystanie z płatnych kanałów bez stosownej

    Sprzedawanie kart dekodujących może być potraktowane jako co najmniej
    pomocnictwo do oszustwa.
    Oszustwo polega tu na uzyskiwaniu sygnału TV bez opłacania przez "abonenta".
    W końcu to chyba oczywiste że ktoś kupuje "złamaną kartę" tylko po to by oglądać
    TV kodowane za darmo, a co za tym idzie sprzedający zdaje sobie sprawe że pomaga
    w popełnieniu oszustwa.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-10-27 14:30:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cloa5f$3cl$1@news.onet.pl>, Johnson wrote:
> [...]
    > TV kodowane za darmo, a co za tym idzie sprzedający zdaje sobie sprawe że pomaga

    Prezyjmując że jest to jakaś forma odtwarzania to mamy jeszcze PA po
    noweli z maja gdzie raczej nie ma wątpliwości co jest karalne: (sory za
    zjedzone pliterki)
    Art. 118(1).
    1. Kto wytwarza urzdzenia lub ich komponenty przeznaczone do
    niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    zabezpiecze przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem
    utworów lub przedmiotów praw pokrewnych albo dokonuje obrotu takimi
    urzdzeniami lub ich komponentami albo reklamuje je w celu sprzeday lub
    najmu, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnoci albo pozbawienia
    wolnoci do lat 3.
    2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje urzdzenia lub ich komponenty,
    o których mowa w ust. 1, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnoci albo
    pozbawienia wolnoci do roku.

    --
    Marcin