    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: perypetie spadkowe...
    Date: Sat, 6 Mar 2004 20:14:59 +0100

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c2d231$1r9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> w wiadomości do
    > grup dyskusyjnych napisał:c2cp0d$b7a$...@i...gazeta.pl...

    > Nie taka sama bo na dziaqłce nie zamieszkuje współwłaściciel i tutaj
    > działka w postaci spadku może być tylko spłacona lub sprzedana z podziałem
    > pieniędzy.
    > Tutaj nie ma innej możliwości rozsądzenia .

    Jest. Nawet dwie. Działka może także pozostać we współwłasności lub zostać
    podzielona na dwie cześci (o ile nie sprzeciwa się temu plan
    zagospodarowania przestrzennego)

    > Z domem jest inaczej .Dom jest podzielny.Sąd MOŻĘ spadkobiercom w ramach
    > 25% wskazać 1 pokój z używalnością kuchni , schodów ,strychu piwnicy ,
    > łazienki i kuchni a dziadkowi w ramach 75% 3 pokoje z używalnością

    O jakiej formie podziału mówisz? Jedyne co mi przychodzi tu na mysl to
    podział quo ad usum przy zachowaniu struktury własnościowej - czyli mamy 3
    współwłaścicieli całości, którzy podzielili się sposobem uzytkowania. Ale
    niestety takiego podziału bez wniosku wszystkich zainteresowanych sąd nie
    dokona.
    Natomiast jeżeli myslisz o ustanowieniu odrębnej własności tych pokoi i
    załozeniu na nie osobnej KW to w proponowany sposób tego się zrobić nie da.
    A fakt, że dom jest zasiedlony nie wyklucza dokonania podziału cywilnego
    przez sprzedaż budynku.

    I jeszcze jedno. Dom, wbrew temu co twierdzisz, jest niepodzielny w takim
    sensie, ze nie mozna go podzielić na odrębne przedmioty własności. Wyjątkiem
    są przypadki gdy możliwe jest ustanowienie odrębnej własności lokalu, lub
    konstrukcja budynku umozliwia dokonanie podziału na dwie niezalezne czesci
    wzdłuż ściany pionowej. To kolejna mała subtelność prawna.

    > KC.
    > >
    > Uzasadnienie jw
    > Jesteś bezpodstawnie zadufany mędrkowaty tylko student
    > bez doświadczenia co wykazałem wyżej na temat rozróżnienia
    > nieruchomości działki i domu mieszkalnego oraz niemożliwości podziału
    > działki (nie można dzielić działki poniżej określonej wielkości
    > zgodnie z prawem) oraz możliwości podziału domu co wykazałem.
    > Ty nie umiesz posługiwać się językiem prawniczym lecz "falandycujesz"
    > dotychczas czyli mącisz .Widać ,że dopiero ciężko się uczysz .

    Faktycznie. Już ósmy rok. A ty?

    > Całkowitą słusznośc mojego styanowiska potwierdził wowka .
    > Przyślij mi ,mędrku, treść art 212 cały a ja ci udowodnię i wskażę ,
    > że się mylisz .

    Proszę bardzo

    Art. 212.

    § 1. Jeżeli zniesienie współwłasności następuje na mocy orzeczenia sądu,
    wartość poszczególnych udziałów może być wyrównana przez dopłaty pieniężne.
    Przy podziale gruntu sąd może obciążyć poszczególne części potrzebnymi
    służebnościami gruntowymi.

    § 2. Rzecz, która nie daje się podzielić, może być przyznana stosownie do
    okoliczności jednemu ze współwłaścicieli z obowiązkiem spłaty pozostałych
    albo sprzedana stosownie do przepisów kodeksu postępowania cywilnego

    § 3. Jeżeli ustalone zostały dopłaty lub spłaty, sąd oznaczy termin i sposób
    ich uiszczenia, wysokość i termin uiszczenia odsetek, a w razie potrzeby
    także sposób ich zabezpieczenia. W razie rozłożenia dopłat i spłat na raty
    terminy ich uiszczenia nie mogą łącznie przekraczać lat dziesięciu. W
    wypadkach zasługujących na szczególne uwzględnienie sąd na wniosek dłużnika
    może odroczyć termin zapłaty rat już wymagalnych

    i jeszcze, żeby nie było niedomówień

    Art. 1035.

    Jeżeli spadek przypada kilku spadkobiercom, do wspólności majątku spadkowego
    oraz do działu spadku stosuje się odpowiednio przepisy o współwłasności w
    częściach ułamkowych z zachowaniem przepisów niniejszego tytułu.

    > Ja nie jestem prawnikiek a ty dopiero usiłujesz nim być i
    > skompromitowałeś się nie widząc różnicy gołej działki i domu
    > mieszkalnego. .

    Wypraszam sobie. Przysługuje mi tytuł zawodowy magistra prawa, a zatem mam
    prawo tytułować się prawnikiem.

    I nadal oczekuję na wyjaśnienie jaka z punktu przepisów o zniesieniu
    współwłasności jest różnica pomiędzy działką gruntu i domem mieszkalnym.

    > A ty mędrku nie rozróżniasz w/w spraw okazanych .
    > A to ciebie kompromituje nie mnie.

    Najbardziej kompromituje niezdolność przyznania się do błędu i
    zaakceptowania braków własnej wiedzy i umiejętności.

    RF