    Subject: Re: parkowanie na placu przed budynkiem
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 24 Sep 2016 21:45:55 +0200

    W dniu 24-09-16 o 10:51, RadoslawF pisze:dy nie miałem

    > Właściciel sprzedał lub wynajął lokale z prawem do miejsc parkingowych.

    Jeśli sprzedał, to już nie jest właścicielem. Każdy z właścicieli musi
    dochodzić swoich roszczeń sam. W wypadku najmu, to w ogóle dziwne, że
    ktoś wynajął coś, z czego nie może sam korzystać :-)

    > Jakie to miejsca zostało opisane na wymienionych już tabliczkach.

    Ale te tabliczki mają tylko i wyłącznie
    moc pomiędzy tymi, którzy je akceptują. Nie mają żadnej mocy prawnej.

    > Jedyny problem to wymuszenie na parkujących uszanowania cudzych
    > miejsc bo jest cokolwiek kosztowne, bo trzeba wynająć ochroniarza
    > który założy blokadę na koło i najpierw zainkasuje opłatę za bezumowne
    > korzystanie z miejsca parkingowego a dopiero potem delikwenta wypuści.

    Najpierw, to trzeba znaleźć takiego ochroniarza, który zaryzykuje
    odsiadką, jak trafi na kogoś, komu będzie się chciało z tym bawić. Odradzam.

    > Jakbyś chciał napisać o nielegalności tej metody to poczytaj:
    > http://www.infor.pl/prawo/wykroczenia/wykroczenia-dr
    ogowe/314849,Nielegalna-blokada-na-kolach.html

    Nigdy nie miałem zbyt dobrej opinii o dziennikarzach. Nie chce mi się do
    końca przeciskać się przez te bzdury. Próba zastosowania do tego Prawa o
    Ruchu Drogowym z założenia musi się zakończyć klęską, bo przecież to
    prawo dotyczące ruchu drogowego, a nie ochrony posiadania.

    Można tu się oczywiście spierać o podstawę prawną. 124§1 i i na
    podstawie §4 zażądać przywrócenia stanu poprzedniego dokładając mandat
    :-) Myślę, że wykazanie, iż samochód z nałożoną blokadą jest niezdatny
    do użytku nie powinno stanowić większego problemu. Rozważałbym art.
    286§2 kk, bo w sumie przecież chodzi o zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.
    No i o ile czynu tego dokona pracownik ochrony, to mamy art. 50 Ustawy o
    ochronie osób i mienia, bowiem zakładanie blokad w zakres uprawnień nie
    wchodzi.