  • 1. Data: 2009-07-14 17:55:24
    Temat: parking dla mieszkancow
    Od: "bourbaki" <b...@g...pl>

    hej,

    mam problem z lokalnymi wladzami osiedla, ktory polega na tym
    ze probuja moim zdaniem bezprawnie wyludzic ode mnie kilkadziesiat
    zlotych za parkowanie. poprawcie mnie jesli sie myle.

    w skrocie jest tak, ze mieszkam poza strefą i na parkingu ustawiono
    znaki parking tylko dla mieszkancow osiedla. do tego miejsca wszystko
    jest ok: jestem mieszkancem i moge parkowac. napisali informacje na
    drzwiach, ze kto nie kupi karty identyfikacyjnej to musi sie liczyc
    z konsekwencjami -> straz miejska i policja. zero wskazania podstawy
    prawnej itd.

    rozumiem, ze mnie identyfikuje dowod osobisty co do tego, ze tu mieszkam.
    samochod identyfikuje numer rejestracyjny i naklejka na szybie. policja
    moze sprawdzic moje dane jako wlasciciela pojazdu w cepik i beda
    wiedziec, ze tu mieszkam ? czy straz miejska moze tez sprawdzic w cepik
    tego nie wiem ale moga skorzystac z uslug policji. teraz jakim prawem
    straszą i nalegają na wykup karty mieszkańca i karty gościa ...
    razem to kilkadziesiąt złotych za dwie zafoliowane kartki papieru.

    teoretycznie to nic ale jakoś mam wrażenie, że ktoś mnie normalnie robi
    w głupa. zamierzam wysłać do nich pismo i wezwać ich do wskazania
    podstawy prawnej tego co robią, poinformować ich, że to nosi znamiona
    bezprawnego wyłudzenia i że od tej pory to co robią, robią w moim
    przekonaniu świadomie i na swoją odpowiedzialność. ponieważ
    parokrotnie wydzwaniał do mnie w tej sprawie dozorca zamierzam
    im też zwrócić uwagę na bezcelowość dalszego nachodzenia mnie
    w tej sprawie.

    czy gdzieś w tym rozumowaniu jest błąd ? czy lokalny adm może
    powiązać własną uchwałą czy czymkolwiek innym znak "parking dla
    mieszkańców osiedla" z jakimś znakiem legitymacyjnym i żądać za
    to opłat ?

    ciao.

  • 2. Data: 2009-07-14 18:28:32
    Temat: Re: parking dla mieszkancow
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 14 Lip, 19:55, "bourbaki" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > straszą i nalegają na wykup karty mieszkańca i karty gościa ...
    > razem to kilkadziesiąt złotych za dwie zafoliowane kartki papieru.

    A jak zaparkujesz firmowym? zrob po prostu maly test. Postaw samochod
    bez karteczki i zobacz jak wezwa policje i bede sie starac ja
    przekonac "prosze odholowac bo ten pan tu nie mieszka".

  • 3. Data: 2009-07-14 18:39:31
    Od: kuba <j...@g...com>

    bourbaki pisze:

> [...]
    > powiązać własną uchwałą czy czymkolwiek innym znak "parking dla
    > mieszkańców osiedla" z jakimś znakiem legitymacyjnym i żądać za

    Zapoznaj się z treścią tej uchwały zarządu - czy jest w niej napisane:
    a) parking dla mieszkańców osiedla
    b) parking dla mieszkańców osiedla, którzy wykupią kartę identyfikacyjną?

    Jeśli "a", to prawo parkowania przysługuje Ci z tytułu zamieszkiwania na
    osiedlu, a możesz ten fakt udokumentować jak tylko chcesz. Jeśli "b", to
    musisz zabulić.

    pozdrawiam
    kuba

  • 4. Data: 2009-07-14 19:50:28
    Od: "bourbaki" <b...@g...pl>

> [...]
    > Jeśli "a", to prawo parkowania przysługuje Ci z tytułu zamieszkiwania
    > na osiedlu, a możesz ten fakt udokumentować jak tylko chcesz. Jeśli

    a tak z ciekawosci - czy moga uchwala nalozyc oplaty i znaki legitymacyjne
    dla wchodzacych na osiedle, albo odplatne przepustki na klatki schodowe ?
    czy uchwala Spoldzielni Mieszkaniowej moga regulowac i taksowac co
    popadnie ?

    w pewnym sensie strefa jest, bo postawili D40 "Strefa zamieszkania"
    i znaki parking dla mieszkancow osiedla (jest tez nazwa osiedla). Pytanie
    tylko czy postawienie takich znakow przez ZDM uprawnia osiedle do
    nakladania oplat i wiazania z tymi znakami obowiazkowych znakow
    legitymacyjnych ?

  • 5. Data: 2009-07-14 20:03:46
    Od: kuba <j...@g...com>

    bourbaki pisze:

    > a tak z ciekawosci - czy moga uchwala nalozyc oplaty i znaki legitymacyjne
    > dla wchodzacych na osiedle, albo odplatne przepustki na klatki schodowe ?

    Tego na pewno nie, bo uniemożliwili by właścicielom lokali dostęp do ich
    własności.

> [...]
    > tylko czy postawienie takich znakow przez ZDM uprawnia osiedle do
    > nakladania oplat i wiazania z tymi znakami obowiazkowych znakow

    Tak, jeżeli jest to teren spółdzielni (czy też jest przez nią
    zarządzany), to może ona ustalić zasady korzystania z niego. Co do
    kwestii znaków legitymacyjnych na prawdę nie chciałbym się wypowiadać
    bez znajomości treści uchwały. Moim zdaniem, to nawet nie jest znak
    legitymacyjny w sensie prawnym, tylko jakiś kwitek.

    kuba