  • 1. Data: 2006-05-31 17:55:45
    Temat: oswiadczenie
    Od: Marecki <m...@s...pl>

    Witam.

    Dostalem od swojej spoldzielni mieszkaniowej pismo nastepujacej tresci:

    <start>

    ja nizej podpisany oswiadczam ,ze w mieszkaniu ____
    zamieszkuje ____ osob.

    jednoczesnie zobowiazuje sie informowac SM o zakdej zmianie
    podanego w nieniejszym oswiadczeniu stanu osobowego w terminie
    7 dni od daty jego zaistnienia.

    stwierdzam, ze powyzsze podale zgodnie z istniejacym stanem
    i ze znan jest mi odpowiedzialnosc karna za poswiadcznenie
    nieprawdy

    <podpisy i inne takie>

    aktualizacja pozyzszych danych jest niezbedna ze wzgledu
    na sprawozdawczosc statystyczna oraz do sporzadzenia sprawozdania
    z dzialalnosci SM i nie bedzie miala wplywu na wysokosc oplat
    za uzywanie lokali

    <stop>

    czy istnieje jakis paragraw, ktory mowi, ze trzeba takie cos podpisywac ?
    bo prawde powiedziawszy co ich to obchodzi ?

    --
    Marecki

  • 2. Data: 2006-05-31 19:37:48
    Temat: Re: oswiadczenie
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Marecki wrote:
> [...]
    >
    > czy istnieje jakis paragraw, ktory mowi, ze trzeba takie cos podpisywac ?
    > bo prawde powiedziawszy co ich to obchodzi ?

    Po czesci obchodzi ich to, bo czesc skladnikow czynszu jest zalexzna od
    ilosci osob zamieszkalych w lokalu.
    W tym przypadku potrzebne im to do jakiejs statystyki, ktora ktos im
    kazal zrobic.
    Odpisz im ze w lokalu mieszka tyle to a tyle osob, po prostu ulatwisz
    liczenie owieczek do statystyki (swoja droga jak oni naliczaja czynsz
    skoro nie maja pojecia ile osob mieszka),
    czesc, ze oswiadczasz, ze bedziesz ich informowal o zmianach mozesz
    sobie darowac i tak nie ma ona zadnej racji bytu, bo co ci moga zrobic
    jak ich nie poinformujesz.

  • 3. Data: 2006-05-31 19:38:53
    Od: "ppp" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Marecki" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > czy istnieje jakis paragraw, ktory mowi, ze trzeba takie cos podpisywac ?
    > bo prawde powiedziawszy co ich to obchodzi ?

    Z autopsji:

    pewnie będzie miało wpływ na opłaty za wodę czy śmieci. Co do obowiązku
    podpisu to podpis szanować należy i podpoisywać tylko to co działa na naszą
    kozysc. Obawiałbym się np. sytuacji w której zgodnie z regulaminem i jakimiś
    jego zapisami można by było kogoś wykluczyć z grona członkow spoldzielni, za
    niedopełnienie takiego obowiązku. Albo czego wykluczyc nie mozna donosów na
    członka spółdzielni który nie informuje stosownych urzedow, nie melduje lub
    do meldowania nie doprowadza. Niby nic a wiele można zdziałać posiadając
    takie oświadczenie. Reasumując: nikt nikogo nie może zmusić do podpisania
    jakiegokolwiek oświadczenia bez wskazania odpowiedniego zapisu prawnego. To
    że spółdzielnia ma problem to jej problem.

  • 4. Data: 2006-05-31 19:41:28
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > z dzialalnosci SM i nie bedzie miala wplywu na wysokosc oplat
    > za uzywanie lokali

    Taaa, to fakt ze na czynsz nie bedzie miała. Ale na wode, gaz, prąd i
    smieci ... o ile nie ma licznikow to bedzie miała :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2006-05-31 20:05:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    witek [###w...@s...gazeta.pl.invalid.###] napisał:

    > Po czesci obchodzi ich to, bo czesc skladnikow czynszu jest zalexzna
    od
    > ilosci osob zamieszkalych w lokalu.

    Sami napisali, że nie jest im potrzebne do opłat.

    > W tym przypadku potrzebne im to do jakiejs statystyki, ktora ktos im
    > kazal zrobic.

    To już jest ich problem. Mogli po prostu poprosić zamiast straszyć
    odpowiedzialnością karną. Ja ze samej złośliwości bym zażądał podania
    podstawy prawnej owej odpowiedzialności.

    Gdyby te dane były im potrzebne do obliczania czynszu, to wówczas
    podając nieprawdziwe dane narażało by się na odpowiedzialność karna z
    art. 286 kk. Zwłaszcza podając mniejszą, niż faktyczna liczbę. Ale do
    celów statystycznych, to żadna odpowiedzialność karna nie grozi, a
    przynajmniej ja nie znam takiego przepisu.

  • 6. Data: 2006-05-31 20:17:49
    Od: Marecki <m...@s...pl>

    Dnia 31-05-2006 o 21:41:28 KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał:

    > Taaa, to fakt ze na czynsz nie bedzie miała. Ale na wode, gaz, prąd i
    > smieci ... o ile nie ma licznikow to bedzie miała :)

    Liczniki sa na wszystko, a mnie zjezył własnie fakt, ze mnie
    tu straszyc zaczeli jakas odpowiedzialnosca.
    Poza tym podpisac mial bym, ze z kazdym pierdem bede do
    nich latal, to jakos mi sie nie usmiecha.

    Dziekuje za odpowiedzi.

    --
    Marecki

  • 7. Data: 2006-05-31 20:31:47
    Od: "ppp" <k...@i...pl>

> [...]
    > celów statystycznych, to żadna odpowiedzialność karna nie grozi, a
    > przynajmniej ja nie znam takiego przepisu.

    Nie widzę prokuratora kwalifikującego takie zachowanie pod art. 286 k.k. .
    Chyba że wcześniej sąd nałożyłby obowiązek informowania na
    nieszczęśliwca.Nie wyobrażam sobie takie go sporu.
    -przebywa?
    -czasem...
    -na stałe?
    -nie, co dzień, ale potem znika na 12 godzin i znowu jest...
    -a myje się?
    -nie to brudas śmierdzący...
    -a kładzie się spać?
    -nie, zje coś popracuje i zaraz znika do tej lafiryndy!
    W tej sytuacji należało by oskarzyć o oszustwo tą lafiryndę gdyż
    prawdopodobnie tam śpi.
    Szło by to w kierunku wymuszenia meldunku np. na pracowniku "pracocholiku" w
    miejscu pracy. I uprzedzając, są lokale uzytkowe pozostające własnością
    spółdzielczą.

  • 8. Data: 2006-05-31 20:47:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:op.taff27sio1xswt@home-3 Marecki <m...@s...pl>
    pisze:

    > czy istnieje jakis paragraw, ktory mowi, ze trzeba takie cos podpisywac ?
    > bo prawde powiedziawszy co ich to obchodzi ?
    1.Niech oni Ci podadzą podstawę prawną.
    2.IMO nie mają żadnej podstawy (ja nie znam).
    3.W Polsce nie istnieje przepis nakazujący komukolwiek podpisanie
    czegokolwiek.
    4.Moja rada - nie podpisuj.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-05-31 20:59:08
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Marecki wrote:

    > czy istnieje jakis paragraw,

    Paragraw? A co to? ;->

    > ktory mowi, ze trzeba takie cos podpisywac ?
    > bo prawde powiedziawszy co ich to obchodzi ?

    To ich to obchodzi, że niektóre opłaty są "od łebka" i podając
    nieprawdziwe (zaniżone) informacje wyłudzasz pewne usługi/media.

  • 10. Data: 2006-05-31 21:53:59
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > od
    >
    > Sami napisali, że nie jest im potrzebne do opłat.

    > To już jest ich problem. Mogli po prostu poprosić zamiast straszyć
    > odpowiedzialnością karną.

    dokładnie.
    z tym, że już mam taki charakter, że nawet jak ktoś mnie straszy, a
    jeszacze mnie nie wkurzył, to mu idę na rękę, więc bym mu tą cyferkę
    podesłał. Reszty nie.