    From: "ppp" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oswiadczenie
    Date: Wed, 31 May 2006 21:38:53 +0200

    Użytkownik "Marecki" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:op.taff27sio1xswt@home-3...
    > Witam.
    >
    > Dostalem od swojej spoldzielni mieszkaniowej pismo nastepujacej tresci:
    >
    > <start>
    >
    > ja nizej podpisany oswiadczam ,ze w mieszkaniu ____
    > zamieszkuje ____ osob.
    >
    > jednoczesnie zobowiazuje sie informowac SM o zakdej zmianie
    > podanego w nieniejszym oswiadczeniu stanu osobowego w terminie
    > 7 dni od daty jego zaistnienia.
    >
    > stwierdzam, ze powyzsze podale zgodnie z istniejacym stanem
    > i ze znan jest mi odpowiedzialnosc karna za poswiadcznenie
    > nieprawdy
    >
    > <podpisy i inne takie>

> [...]

    Z autopsji:

    pewnie będzie miało wpływ na opłaty za wodę czy śmieci. Co do obowiązku
    podpisu to podpis szanować należy i podpoisywać tylko to co działa na naszą
    kozysc. Obawiałbym się np. sytuacji w której zgodnie z regulaminem i jakimiś
    jego zapisami można by było kogoś wykluczyć z grona członkow spoldzielni, za
    niedopełnienie takiego obowiązku. Albo czego wykluczyc nie mozna donosów na
    członka spółdzielni który nie informuje stosownych urzedow, nie melduje lub
    do meldowania nie doprowadza. Niby nic a wiele można zdziałać posiadając
    takie oświadczenie. Reasumując: nikt nikogo nie może zmusić do podpisania
    jakiegokolwiek oświadczenia bez wskazania odpowiedniego zapisu prawnego. To
    że spółdzielnia ma problem to jej problem.