  • 1. Data: 2003-09-22 16:06:19
    Temat: organizowanie imprez
    Od: "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl>

    Mam takie pytanie.
    Jeśli chciałbym zorganizować imprezę (np. zjazd hobbystyczny), na kótry
    wejść można po uiszczeniu określonej opłaty.
    To kto powinien eydac zode na taką imprezę.
    Czy można pominąc formalności ze względu na liczbę uczestników ( i jaka w
    takim ptrzypadku jest maksymalna liczba ludzi na imprezie).
    Czy jeśli organizatorem jest stowarzyszenie to obowiązują go te same zasady
    co osobę prywatną czy dochodzą inne warunki.
    Będę wdzięczy za odpowiedź bądź skierowanie do odpowiednich paragrafów.
    Paweł

  • 2. Data: 2003-09-22 17:27:47
    Temat: Re: organizowanie imprez
    Od: "Now24" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bkn6op$901$1@news.onet.pl...
    > Mam takie pytanie.
    > Jeśli chciałbym zorganizować imprezę (np. zjazd hobbystyczny), na kótry
    > wejść można po uiszczeniu określonej opłaty.
    > To kto powinien eydac zode na taką imprezę.

    Zależy od charakteru zjazdu, miejsca i liczby osób.

    > Czy można pominąc formalności ze względu na liczbę uczestników ( i jaka w
    > takim ptrzypadku jest maksymalna liczba ludzi na imprezie).

    Impreza masowa to już niestety trochę skomplikowana sprawa. - nie znam się
    na tym, ale np. ochrona p.poż, agencja ochrony, zgłoszenie policji itp.

    > Czy jeśli organizatorem jest stowarzyszenie to obowiązują go te same
    zasady
    > co osobę prywatną czy dochodzą inne warunki.

    AFAIK identyczne warunki - organizatorem może być osoba fizyczna, prawna -
    stowarzyszenie również

    > Będę wdzięczy za odpowiedź bądź skierowanie do odpowiednich paragrafów.
    > Paweł

    Nie wiem, czy jest coś takiego jak ustawa o imprezach masowych :) Ale w
    google "organizacja imprez masowych" powinno coś wyrzucić. Jeśli nie to
    czekaj na wypowiedzi innych.

  • 3. Data: 2003-09-22 19:22:54
    Temat: Odp: organizowanie imprez
    Od: "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl>

    Użytkownik Now24 <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bknbeh$alm$...@d...ceti.pl...
    > Użytkownik "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:bkn6op$901$1@news.onet.pl...
    >
    > Zależy od charakteru zjazdu, miejsca i liczby osób.

    Charakteru? W jakim sensie?

    Jesli miejscem jest wynajmowany budynek, np. szkoła, kino, etc.

    Własnie głównie o tą liczbę osób mi chodzi.

    > Impreza masowa to już niestety trochę skomplikowana sprawa. - nie znam się
    > na tym, ale np. ochrona p.poż, agencja ochrony, zgłoszenie policji itp.

    A gdzie jest grnica pomiędzy imprezą masową a nie?

    Paweł

  • 4. Data: 2003-09-22 19:41:22
    Od: "Now24" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bkni9b$9ls$1@news.onet.pl...
    > Charakteru? W jakim sensie?

    Czy to koncert, czy pogadanka w barze itp.

    > Jesli miejscem jest wynajmowany budynek, np. szkoła, kino, etc.

    Wydarzenia, w których uczestniczy powyżej 1000 osób (poza budynkiem) i 300 w
    obiekcie zamkniętym, to już impreza masowa. Organizator musi na jej
    przeprowadzenie uzyskać zgodę prezydenta, burmistrza lub wójta. Opinię o
    bezpieczeństwie imprezy wydają: policja, straż pożarna, sanepid i pogotowie
    ratunkowe. Konieczne jest też zapewnienie służby porządkowej oraz
    ubezpieczenie imprezy. Policja każdą imprezę opiniuje osobno. Bierze się pod
    uwagę: miejsce, czas, sposób zabezpieczenia, spodziewaną liczbę uczestników.
    Żadna ze służb opiniujących imprezę nie może wydać zakazu jej organizowania.

    Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.(Dz. U.
    Nr 106, poz. 680 z póż. zm.).

    Polecam stronkę: http://www.sopot.pl/psp/imprezy.htm

    > Własnie głównie o tą liczbę osób mi chodzi.

    Impreza masowa = powyżej 1000 osób dla otwratego terenu

    > A gdzie jest grnica pomiędzy imprezą masową a nie?

    1000 osób - spodziewane lub nie - ale jak prezkroczy tysiąc to odpowiadasz
    Ty

  • 5. Data: 2003-09-22 20:00:24
    Od: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>

    > Własnie głównie o tą liczbę osób mi chodzi.

    > A gdzie jest grnica pomiędzy imprezą masową a nie?

    Dz.U. 1997 nr 106 poz. 680
    Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych

    Tam powinienes wszystko znalezc. I dokladnie sie zapoznac :) A jak Cie
    koszty juz zwalą z nóg - to zrobisz impreze nie-masową :)
    pzdr!
    Ingle

    -
    NoSpamRulezzz
    -

  • 6. Data: 2003-09-22 21:12:55
    Od: "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl>

    Użytkownik Ingle <m...@p...tlen.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bknkcv$fbq$...@n...onet.pl...
    > Tam powinienes wszystko znalezc. I dokladnie sie zapoznac :) A jak Cie
    > koszty juz zwalą z nóg - to zrobisz impreze nie-masową :)
    > pzdr!
    > Ingle

    Dziękuję Wam za odpowiedź.
    Tia, te koszty są najgorsze :)

    A jeszcze jedno.
    Jesli taka impreza trwała by kilka dni i np. w sumie brało by w niej udział
    ponad 300 osób (zakładamy że odbywa się w budynku), ale jednorazowo na
    terenie imprezy nie przekroczono by tej liczby to jak to się wtedy
    kwalifikuje.
    Paweł

  • 7. Data: 2003-09-23 12:21:30
    Od: "Coach" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bkni9b$9ls$1@news.onet.pl...

    > Jesli miejscem jest wynajmowany budynek, np. szkoła, kino, etc.

    Szkoły, kina, domy kultury są wyjęte spod ustawy.

    http://www.echostar.pl/~one/i_niejawna/przepisy/u_im
    pr.html
    1) (...) ; nie są imprezami masowymi w rozumieniu niniejszej ustawy
    imprezy odbywające się w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach,
    kinach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki, a
    także imprezy organizowane w placówkach oświatowych, imprezy sportowe z
    udziałem sportowców niepełnosprawnych, imprezy organizowane w ramach
    współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży oraz imprezy rekreacyjne,

    Więc całą szopkę z imprezą masową masz z głowy.

    Inną sprawą jest księgowość. Dokładnych przepisów ci nie podam, ale
    unikaj słowa bilet, gdyż ciążą na nim jakieś zobowiązania i podatki.
    Wejściówka, karnet, zaproszenie, akredytacja - to dobre słowa.

    Jak chcesz być do końca zgodny z prawem, to jeszcze zadbaj o ewidencję,
    zobacz tu:
    http://tvtom.pl/coach/www/wwff/poradnik/prawo.htm

    Jest także szereg innych rzeczy, o które możesz zadbać - BSA, Zaiks,
    Fota i inne, w zależności co to za zjazd hobbystów.

    c.

  • 8. Data: 2003-09-23 17:10:04
    Od: "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl>

    Użytkownik Coach <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkpqa1$8lf$...@n...onet.pl...
> [...]
    > kinach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki, a
    > także imprezy organizowane w placówkach oświatowych,

    Właśnie to mnie zastanawiało.
    Czy jak jest to organizowane w szkole ale nie przez szkołę tylko
    stowarzyszenie nie mające z nią nic wspólnego (poza faktem wynajmu) to czy
    też podchodzi pod ten zapis.

> [...]
    > unikaj słowa bilet, gdyż ciążą na nim jakieś zobowiązania i podatki.
    > Wejściówka, karnet, zaproszenie, akredytacja - to dobre słowa.

    Wejściówka i akredytacja - tak to się już zwyczajowo nazywa :)

    Dzięki
    Paweł

  • 9. Data: 2003-09-24 16:59:10
    Od: "Coach" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bkpus7$kkr$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Czy jak jest to organizowane w szkole ale nie przez szkołę tylko
    > stowarzyszenie nie mające z nią nic wspólnego (poza faktem wynajmu) to

    pisze W a nie PRZEZ, więc chyba tak.
    Z resztą dla pewności możesz uczynić szkołę, MDK współorganizatorem.
    Przy MDK jest to o tyle fajne, że mają zerową stawkę podatkową na
    imprezy kulturalne.

    > Wejściówka i akredytacja - tak to się już zwyczajowo nazywa :)

    Tia. Ale przydało by się spytać na prawo.podatki o odpowiednie przepisy.

    c.