    From: "akala" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oprogramowanie - kara za nielegalne posiadanie
    Date: Fri, 16 Jun 2006 21:09:41 +0200

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:e6unbs$q2b$1@nemesis.news.tpi.pl
    > Tmi [###d...@v...pl.###] napisał:
    . Producenci muszą się liczyć z
    > tym, że jeśli zaczną przesadzać, to po prostu lobby trzeźwo myślących
    > zacznie przeważać.

    Najwyższy czas by to lobby zaczaęło działać, dodam, ze początkowo "jedynie
    słuszna" rozdawała swoje oprogramowanie łacznie z "okienkami" .Bez problemu
    każdy kto kupował komputer mógł, dostać oprogramowanie .Było na dysku
    kupowasnego kompytera, po paru latach okazało się, że nowe wersje to trzeba
    już kupić, by odczytać dokumenty pisane na poprzednich wersjach. Jestem
    ciekawy/ inaczej/ pojąć nie mogę dlaczego instytucje państwowe używają
    oprogramowania "Microsoftu" i np na mój list dają mi odpowiedź napisaną w
    najnowszej wersji.Całą siłą nabijamy kasę "Wielkiemu Bratu" ,a po drodze
    zniszczyliśmy w sumie całkiem niezły edytor Qrtext- i gdyby choć część
    pienięzy przekazać na jego rozwój państwo mogło by wykupić licencję na ten
    program i mogłby on być darmowy, no ale "Wielki brat" był bogatszy. A tak
    przy okazji jak przeglądam k.k. to mam jakieś takie dziwne wrażenie, że
    niektóre przepisy dotyczące tego problemy byłu przygotowane pod tekst
    licencji na "windowsa"

    akala