  • 1. Data: 2003-12-22 15:34:19
    Temat: oporny sprzedawca
    Od: "Stefano" <b...@t...pl>

    Proszę o pomoc.
    W czerwcu tego roku kupiłem samochód w autokomisie. Po jakimś czasie, w
    czasie podróży rozsypał się silnik. Zgłosiłem to sprzedawcy, ale ten
    powiedział, że samochód dostałem sprawny i on nie poczuwa się do
    odpowiedzialności. Potem poszedłem do rzeczoznawcy i ten stwierdzdił, że
    silnik samochodu posiadał wady, których stqwierdzeni możeliwe było dopiero
    porozebraniu silnika na części. Po zapoznaniu się z opinią prawnik
    sprzedawcy stwierdził ,że mogę sobie ją ...
    Chcę napisać pozew do sądu, ale tak naprawdę nie wiem o co mam wnosić o
    nakazanie naprawy, czy odszkodowanie.
    Czy ktoś spotakł się z podobnym przypadkiem?

  • 2. Data: 2003-12-23 06:01:16
    Temat: Re: oporny sprzedawca
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Stefano" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nakazanie naprawy, czy odszkodowanie.
    > Czy ktoś spotakł się z podobnym przypadkiem?

    przykra sprawa ale nie wiem czy wogole cos wskorasz
    autokomis jest tylko posrednikiem, nie odpowiada za wady ukryte, niektre
    daja co prawda gwarancje ale przewaznie na nie wiecej niz 3 miesiace, piszez
    ze wydazylo sie to po jakims czasie, ale po jakim?
    bo jesli wydazylo sie to po np pol roku, to ja sie wcale nie dziwie ze
    prawnik autokomisu wydal taki sad o tej ekspertyzie, moj mimo ze nie
    prawniczy bylby taki sam, w tym czasie mogles zrobic wszystko z tym
    samochodem i silnikiem

    napisz wiecj szczegolow, podaj okreslone czasy itp wtedy moze ktos ci cos
    doradzi

  • 3. Data: 2003-12-23 06:37:05
    Od: "Brodek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Stefano <b...@t...pl> napisał(a):
> [...]
    > nakazanie naprawy, czy odszkodowanie.
    > Czy ktoś spotakł się z podobnym przypadkiem?

    Tak, spotkałem się wielokrotnie.
    Podpisałeś na pewno standardową umowę stwierdzającą, że sprzedający nie
    odpowiada za wady ukryte.
    Możesz sprawę wygrać _wyłącznie_ w przypadku odowodnienia podstępu, co wymaga
    udokumentowania, że sprzedający _wiedział_ o wadzie silnika. W praktyce
    musiałbyś mieć oświadczenie warsztatu, w którym samochód był wcześniej
    remontowany o tym, że informowali poprzedniego właściciela o wadach.
    W znakomitej większości przypadków to awykonalne.

    Przykro mi, ale straciłeś pieniądze.

    Pzdr
    Brodek

  • 4. Data: 2003-12-23 06:59:12
    Od: Azazell <a...@g...pl>

    Brodek wrote:

    >W znakomitej większości przypadków to awykonalne.
    >Pzdr
    >Brodek

    "awykonalne"?

    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

  • 5. Data: 2003-12-23 13:44:37
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Zgłosiłem to sprzedawcy, ale ten
    > powiedział, że samochód dostałem sprawny i on nie poczuwa się do
    > odpowiedzialności.

    Ma rację!!!

    Kup sobie nowy, to będziesz miał gwarancję.

    Jacek

  • 6. Data: 2003-12-23 20:27:04
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Brodek wrote:
> [...]
    > Możesz sprawę wygrać _wyłącznie_ w przypadku odowodnienia podstępu, co wymaga
    > udokumentowania, że sprzedający _wiedział_ o wadzie silnika.

    Tylko że jeśli nabywca jest konsumentem, to do sprzedaży komisowej
    stosujemy ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, a nie
    przepisy kodeksu cywilnego, które pozwalały wyłączyć rekojmię.
    Odpowiedzialności za niezgodność z umową wyłączyć nie można, najwyżej
    skrócić do 1 roku.

    KG