  • 1. Data: 2003-12-22 14:44:45
    Temat: Czyja studzienka kanalizacyjna?
    Od: jarkog <l...@o...pl>

    Witam serdecznie

    Piszę w imieniu mojego kolegi rolnika. Mama nadzieję ze cosik
    podpowiecie, bo to ledwowiążący końce, mały rolnik. Ma taki kłopot:
    Kilka lat temu pewien gość rowerem wpadł do studziemki
    kanalizacyjnej(melioracyjnej). I teraz ciągają kolegę po sądach, że niby
    to jego wina, że niby jego studzienka (częściowo). Czy możliwa jest taka
    częściowa odpowiedzialność za to że wg. planów 20cm tej studzienki
    leży(niby) na terenie jego działki (pola uprawnego)? Chodzi o to że, te
    studzienki nie zostały przez niego(własc. jego ojca) budowane. NIe
    wiadomo kto je zbudował. Studzienka znajduje się między tym polem a
    drogą. Gmina, miasto i cała reszta nie chcą się przyznać do tej
    studzienki. NA jakiej podstawie i czy wogóle mogą go "wrobić" we
    współodpowiedzialność za studzienkę gdy ona wchodzi tylko 20cm w granicę
    jego pola i do tego wykopana i umiejscowoina była bez wiedzy (wiec i
    zgody) właściciela terenu?

    pozdrawiam
    JarkoG

  • 2. Data: 2003-12-29 23:22:33
    Temat: Re: Czyja studzienka kanalizacyjna?
    Od: "Francik Kopytko" <f...@r...net>

> [...]
    > współodpowiedzialność za studzienkę gdy ona wchodzi tylko 20cm w granicę
    > jego pola i do tego wykopana i umiejscowoina była bez wiedzy (wiec i

    Studzienki sa wlasnoscia administratora sieci czyli w tym przypadku Zakładu
    Gospodarki Komunalnej przy Gminie ................., .
    To ten zaklad administruje, remontuje i pilnuje cala siec razem ze
    studzienkami, nawet na twojej dzialce.
    Twoj jest tylko przykanalik, czyli kawalek rury od studzienki do budynku.

    Grzesiek