  • 1. Data: 2002-07-07 15:49:42
    Temat: operacje bankowe a darowizna
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Witam,

    Mam konto (1) ze zdeponowaną pewną kwotą. Chciałbym ją przelać na inne
    moje konto (2). Nie mogę tego zrobić osobiście, ale mój ojciec posiada
    pełne pełnomocnitwo. Problem w tym, że aby uniknąć idiotycznych opłat,
    należałoby po drodze utworzyć kolejne konto (3), tym razem dla mojego
    ojca, przelać wstępnie nań pieniądze z konta 1 a dalej z tego konta na
    konto 2. Czy takie operacje, w których po drodze wykorzystywane jest konto
    mojego ojca (lub innej osoby) nie stanowią jakiejś podstawy do nazwania
    tego darowizną i przyczepienie się przez US?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2002-07-08 14:24:31
    Temat: Re: operacje bankowe a darowizna
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski"
> [...]
    > pełne pełnomocnitwo. Problem w tym, że aby uniknąć idiotycznych opłat,
    > należałoby po drodze utworzyć kolejne konto (3), tym razem dla mojego

    Ktory to bank twierdzi ze przelew pieniedzy z rachunku (1) na rachunek (2) wiąze
    sie z oplatami jak zadysponuje go osoba X a bez oplat jak osoba Y
    Pierwszy raz slysze o oplatach przy przelewie pomiedzy rachunkami wlasnymi poza
    oplatami za uzycie elixiru jesli sprawa dotyczy roznych bankow
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-07-09 21:39:59
    Od: "JackT" <j...@p...REMOVE.sos.com.pl>

    > Ktory to bank twierdzi ze przelew pieniedzy z rachunku (1) na rachunek (2)
    wiąze
    > sie z oplatami jak zadysponuje go osoba X a bez oplat jak osoba Y

    Niech zgadnę: Pekaosa?

    --

    Dziekuje. Pozdrawiam. < < < JackT > > >
    ... "bo wicie, jest taki trynd..."

  • 4. Data: 2002-07-10 13:04:52
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    blad wrote:
> [...]
    > Pierwszy raz slysze o oplatach przy przelewie pomiedzy rachunkami wlasnymi poza
    > oplatami za uzycie elixiru jesli sprawa dotyczy roznych bankow

    Marcin Debowski obawia się, by Urząd Skarbowy (US) badając operacje na
    jego koncie nie doszukał się ukrytej (nieopodatkowanej) darowizny na
    rzecz ojca.
    Piotr

  • 5. Data: 2002-07-10 15:18:07
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon"

    wiąze

    >Marcin Debowski obawia się, by Urząd Skarbowy (US) badając operacje na
    >jego koncie nie doszukał się ukrytej (nieopodatkowanej) darowizny na
    >rzecz ojca.

    ja zrozumialem, ze chcial przelac pieniadze miedzy dwoma swoimi rachunkami ale
    nie mogl tego zrobic sam tylko mial to zrobic upowazniony przez niego ojciec i
    tu pojawily sie jakies dziwne oplaty
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-07-11 03:43:28
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Mon, 8 Jul 2002 16:24:31 +0200 w artykule <3...@n...vogel.pl>
    blad <b...@W...pl> napisano co następuje:
> [...]
    > Pierwszy raz slysze o oplatach przy przelewie pomiedzy rachunkami wlasnymi poza
    > oplatami za uzycie elixiru jesli sprawa dotyczy roznych bankow

    WBK. Całość była nieco bardziej skomplikowana niż zwykły przelew.
    Konkretnie: konto WBK było w euro, pełnomocnik miał dokonać wymiany w WBK
    po kursie skupu dewiz i wymienioną kwotę w złotówkach przelać do inteligo.
    Jeśli zrobiłby to z pominieciem konta 3 to zapłaciłbym za tą przyjemność
    1% całości kwoty przelewu. Zrobił to via konto 3 (dużo więcej biurokracji
    w tym dla WBK) co kosztowało (elixir) coś z 5zł + opłata za prowadzenie
    konta 3 przez 2 miesiące (6 lub 12zł, nie pamiętam).

    Co do mojego głównego pytania, zasięgneliśmy informacji w US z opisem
    zamierzonych tranzakcji i US stwierdził że nic mu do tego i żadnych opła
    skarbowych (poza normalnym belkowym) pobierać nie ma zamiaru.
    W sumie tak nam się wydawało, ale lepiej nie zadzierać z fiskusem.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2002-07-11 03:45:17
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Wed, 10 Jul 2002 15:04:52 +0200 w artykule <3...@p...onet.pl>
    Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> napisano co następuje:
    > Marcin Debowski obawia się, by Urząd Skarbowy (US) badając operacje na
    > jego koncie nie doszukał się ukrytej (nieopodatkowanej) darowizny na
    > rzecz ojca.

    I vice-versa, bo potem mój ojciec z kolei przelewał pieniądze na moje
    konto w kolejnym banku :) Słowem podwójna darowizna :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2002-07-11 10:44:54
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    > w tym dla WBK) co kosztowało (elixir) coś z 5zł + opłata za prowadzenie
    > konta 3 przez 2 miesiące (6 lub 12zł, nie pamiętam).

    teraz rozumiem, ale nadal sie troche dziwie, poniewaz w BZ (niby tez czesc
    BZWBK) tam gdzie jest zorba takie rzeczy robione sa w locie, tzn Wn EUR u
    klienta i Ma PLN w droge, z przeliczeniem w locie po kursie dewiz. Tym kontem nr
    3 jest sobie konto banku - dziwne ze procedury WBK sa w tym zakresie inne niz
    BZ.
    Na podobnej zasadzie przelicza sie w druga strone - byly juz na tej liscie
    wyjasnienia ze jak z zagranicy przychodzi do mBanku czy Inteligo waluta a bank
    ma nasze upowaznienie do przeliczania, to przelicza i ksieguje zlotowki.
    *** blad ***