  • 1. Data: 2002-07-07 15:37:36
    Temat: mieszkanie komunalne.....
    Od: "ninka" <w...@a...wox.org.NO-SPAM>

    Witam wszystkich serdecznie i od razu zwracam się z pytaniem - może ktoś
    będzie mógł pomóc.
    Mąż jest głównym najemcą mieszkania komunalnego, żona z dzieckiem są tam
    zameldowani. Mąż właśnie wniósł pozew o rozwód i grozi żonie, że mieszkanie
    z którego zamierza się wymeldować, przepisze na córkę tak, żeby małżonka po
    uzyskaniu pełnoletności przez dziecko nie miała do niego formalnego prawa.
    I tu pytanie; czy to w ogóle jest możliwe, żeby lokator (nawet główny) mógł
    "przepisywać" sobie "głównego lokatora" wedle własnegu uznania? Czy żona nie
    jest w tym przypadku współnajemcą?
    Wg mnie jest to bzdura, ponieważ to gmina decyduje, kto jest zameldowany i w
    jakim chcarakterze w danym lokalu.
    A może facet ma podstawy, żeby żonę stresować? Podpowiedźcie coś.....
    Nina

  • 2. Data: 2002-07-07 16:05:38
    Temat: Re: mieszkanie komunalne.....
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

> [...]
    > gmina decyduje, kto jest zameldowany i w jakim chcarakterze w danym
    > lokalu. A może facet ma podstawy, żeby żonę stresować?

    prawa lokalowego dobrze niz znam , ale probowalem kiedys zmienic glownego
    najemce w mieszkaniu w ktorym mieszkam.
    w chwili obecnej jest nim babcia .
    z tego co mi powiedziano w UM sa tylko 2 wyjscia :
    - smierc babci
    - wymeldowanie babci , rozwiazanie przez nia umowy najmu i moj wniosek o
    podpisanie umowy ze mna w roli glownej .

    wiec chyba szanse na to co opisalas sa nikle niesamowicie

    sqrczak

  • 3. Data: 2002-07-10 13:07:46
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    ninka wrote:
> [...]
    > jakim chcarakterze w danym lokalu.
    > A może facet ma podstawy, żeby żonę stresować? Podpowiedźcie coś.....

    "Przepisać" na córkę to nie może, bo nie jest jego właścicielem.
    Piotr