  • Data: 2005-02-15 08:04:49
    Temat: Re: "okienka" nauczyciela
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    news:171211t5kv9mog73fhe2m0gcjtjgu2mgqt@4ax.com...
    > nauczyciel i tak zwykle ma troche mniej godzin pracy niz standardowe
    > 40 / tydzien. *Podobno* duzo pracuje w domu, no to jak popracuje w
    > szkole w trakcie okienek i zrobi to co ma do zrobienia w domu to w
    > domu bedzie mial czas wolny tylko dla rodziny.

    Powiem z własnego doświadczenia:

    Mając jako nauczyciel języka 9 grup językowych po 2godz w tygodniu (
    zakładamy standard pensum 18 godzin):

    każda grupa ma kartkówkę załóżmy raz na dwa tygodnie, czyli tygodniowo lekko
    licząc 4 grupy po 18 osób = 72 kartkówki tygodniowo.

    Kartkówkę sprawdza się najkrócej 10 minut, czyli 12 godzin tygodniowo, to
    daje 18 godz pensum + 12 godzin sprawdzania kartkówek = 30 godzin
    tygodniowo.

    Kartkówkę trzeba przygotować (skonstruować, bo nie da się z roku na rok tych
    samych stosować), więc z dwie godzinki minimum z drukowaniem, kserowaniem,
    wycinaniem. => już mamy 32 godziny.

    Doliczę do tego 2 godz niepłatnych konsultacji dla tygodniowo => 34 godziny.

    Dodajmy teraz minimalną liczbę okienek, czyli 2 godziny => 36 godzin
    tygodniowo pracy.

    Doliczmy teraz przygotowywanie się nauczyciela do lekcji na następny dzien -
    i tu dupa, powiem brzydko, bo mam do 40 godzin tylko 4 godziny, a dni w
    tygodniu 5, przygotowanie do dnia następnego (przewijanie kaset, układanie
    pomocy, przejrzenie podrecznika) - godzinka => 41 godzin.

    Moi drodzy - wychodzi mi,ze pracuję 41 godzin tygodniowo, a nie policzyłam:

    przygotowania i sprawdzania prac klasowych:
    przygotowanie 2 godz
    sprawdzanie: 144 prace x 30 min. miesiecznie lub raz na 1,5 miesiąca => 72
    godziny
    rady pedagogiczne CO NAJMNIEJ raz w miesiący 3-4 godziny
    zebranie z rodzicami raz w miesiącu 2 godziny

    Nawet nie chce mi się dodawać:(
    Pensja nauczyciela kontraktowego 850 zł netto.

    pozdrawiam

    cherokee