  • 11. Data: 2012-12-28 00:12:26
    Temat: Re: ogloszenie o sprzedazy dlugu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2012 00:06, Liwiusz pisze:

    > Różnica - jak pisałem ;) - jest subtelna, ale moim zdaniem istotna.
    > Sprzedałem Ci coś na fakturę bez podpisu, fakt, dałem dupy, ale

    A ja twierdzę, że kłamiesz i niczego nie sprzedałeś.

    Hmmm... W sumie można uderzyć od strony próby wyłudzenia :)

    [ciach]

    > Tymczasem nie istnieje, bo nie może istnieć, rynek sprzedaży
    > wierzytelności z tytułu zadośćuczynień, jeśli nie są one stwierdzone
    > czymś więcej, niż tylko przeświadczeniem rzekomego wierzyciela - w
    > przeciwieństwie do rynku wierzytelności stwierdzonymi niepodpisanymi
    > fakturami.

    Bo?

    Czym się różni przeświadczenie, że coś sprzedałeś i ci się należy (choć
    póki co przed sądem tego nie dowiodłeś) od mojego przeświadczenia, że mi
    się należy za moje krzywdy? ;)

    > Generalnie uważam, że takie "szkalowanie" rzekomego dłużnika przez
    > Andrzeja szybko spowodowałoby, że to on stałby się dłużnikiem.

    Jakie szkalowanie? Ja tylko chcę sprzedać dług. Analogicznie uzasadniony
    i mający dokładnie tyle samo prawomocnych tytułów wykonawczych ;->

  • 12. Data: 2012-12-28 00:13:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2012 00:08, Liwiusz pisze:

    > W zasadzie niczym - i w jednym, i w drugim przypadku, rozpowszechniać
    > informacji o długu nie powinieneś - w swoim własnym interesie.

    Tylko że to powszechny proceder... I jak gnoi udupić?

  • 13. Data: 2012-12-28 00:27:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-28 00:12, Andrzej Lawa pisze:

    > A ja twierdzę, że kłamiesz i niczego nie sprzedałeś.

    Być może masz rację. Przy odpowiednim rozegraniu, ukaranie takiego
    "ogłaszacza" jest dość prawdopodobne.

    > Hmmm... W sumie można uderzyć od strony próby wyłudzenia :)

    Wyłudzić można kredyt w banku, w innym przypadku to nie jest karalne
    (nie myl tego z oszustwem, którego tu nie ma).

    > [ciach]

    > Bo?

    Bo nie istnieje. To stan faktyczny.

> [...]
    >
    > Jakie szkalowanie? Ja tylko chcę sprzedać dług. Analogicznie uzasadniony
    > i mający dokładnie tyle samo prawomocnych tytułów wykonawczych ;->

    A skąd wiesz, że masz tę wierzytelność, i dodatkowo dokładnie w takiej
    wysokości?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-12-28 00:29:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-28 00:13, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko że to powszechny proceder... I jak gnoi udupić?

    Proceder jest powszechny dlatego, że dotyczy istniejących wierzytelności
    (mimo że być może słabo udokumentowanych). W tym promilu, czy nawet
    procencie, przypadków niesłusznego ścigania, dłużnik ma sposoby na
    obronę. Przede wszystkim sensowne pismo do KRD zwykle powoduje, że
    wycofują oni wpis, jeśli wierzyciel nie uwiarygodni istnienia
    wierzytelności.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2012-12-28 00:33:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2012 00:29, Liwiusz pisze:

> [...]
    > obronę. Przede wszystkim sensowne pismo do KRD zwykle powoduje, że
    > wycofują oni wpis, jeśli wierzyciel nie uwiarygodni istnienia

    Nie chodzi mi o KRD. Tego nie zaryzykowali.

    Tylko o internetowe ogłoszenia.

  • 16. Data: 2012-12-28 00:41:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-28 00:33, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie chodzi mi o KRD. Tego nie zaryzykowali.
    >
    > Tylko o internetowe ogłoszenia.

    To tym bardziej niebezpieczne.

    Zobacz na swój przypadek - przecież obydwaj wiemy, że żadnego roszczenia
    nie masz, tylko chcesz w ten sposób usprawiedliwić swoje ogłoszenie.

    Odpowiednie powództwo poszkodowanego i przegrywasz.

    Możemy jednak poteoretyzować, że istnieje szansa, że dłużnik jest Ci coś
    winien. Mimo wszystko wówczas uznałbym, że ogłaszanie długu przed
    czasem, jak zostałby stwierdzony wyrokiem, to działanie na szkodę firmy.
    Konkretnie roszczenie 'urzeczywistniło się" z odpowiednim wyrokiem sądu.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2012-12-28 00:48:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2012 00:41, Liwiusz pisze:

    > Zobacz na swój przypadek - przecież obydwaj wiemy, że żadnego roszczenia
    > nie masz, tylko chcesz w ten sposób usprawiedliwić swoje ogłoszenie.

    Na zasadzie "oko za oko".

    > Odpowiednie powództwo poszkodowanego i przegrywasz.

    Masz na myśli pozew o stwierdzenie braku należności? Trochę ciężko, bo
    po tylu latach nie mam już kwitków (a jeśli mam, to są tak zagrzebane,
    że więcej będzie mnie roboczogodzin kosztować ich odszukanie).

  • 18. Data: 2012-12-28 00:54:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-28 00:48, Andrzej Lawa pisze:

    > Na zasadzie "oko za oko".

    Jak szukasz zemsty, to po prostu zachowuj się tak, jak gdyby Twojego
    długu faktycznie by nie było. Czyli nie wymyślaj swojej wierzytelności,
    tylko przedsięwzij odpowiednie kroki mające na celu ukaranie
    "wierzyciela" za to co Ci zrobił z tytułu wymyślenia sobie Twojego długu.

    > Masz na myśli pozew o stwierdzenie braku należności? Trochę ciężko, bo
    > po tylu latach nie mam już kwitków (a jeśli mam, to są tak zagrzebane,
    > że więcej będzie mnie roboczogodzin kosztować ich odszukanie).

    Mam na myśli sytuację, że po Twoim ogłoszeniu ich prawnik odpowiednio
    zajmie się powództwem wobec Ciebie, a Ty zostaniesz z ręką w nocniku,
    czyli z nieudowodnionym i niezasądzonym roszczeniem z jakiegoś rzekomego
    wymyślonego zadośćuczynienia ;)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2012-12-28 00:58:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2012 00:54, Liwiusz pisze:

> [...]
    > tylko przedsięwzij odpowiednie kroki mające na celu ukaranie
    > "wierzyciela" za to co Ci zrobił z tytułu wymyślenia sobie Twojego długu.

    Ba, tylko jakie... Mój wątek zasadniczo miał sprowokować do
    przedyskutowania metod zwalczania handlu takimi "długami".

    Stalking nie za działa - wg prokuratora to za mało na nękanie.

  • 20. Data: 2012-12-28 08:03:40
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > A czym się różni wystawiona, niepodpisana przez odbiorcę
    > faktura od takiego "wyobrażenia"?
    > Oczywiście zmierzam w stronę porównania możliwości sprzedania
    > takiego roszczenia (a raczej usłyszenia, ze skoro nie ma podpisanego
    > przez dłużnika dowodu to nie można, i już handlarze długami są
    > utopieni).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    ..., a - bo Wy (my...) wszyscy tutaj napinamy się jak 50-latek na plaży,
    żeby wszystko było precyzyjne, spójne, logiczne i trzymało się kupy.
    Tymczasem nasi tfurcy prawa sadzą takie prawne kupy, że "kałchoza nie
    widat' " i się nie przejmują...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda