    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 1 Dec 2011 18:19:12 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: odrzucona reklamacja obuwia

    On Thu, 1 Dec 2011, januszek wrote:

    > Budzik napisa?(a):

    > W tym konkretnym przykladzie nie Ty kupiles, nie Ty reklamowales - wiec
    > pytam o to skad wiesz, ze w tym konkretnym przypadku sprzedawca jest
    > nieuczciwy?

    W sprawie formalnej: skąd bierzecie wersję o "uczciwości"?
    Z tego co widzę, dyskusja nie zmierza w stronę omówienia uczciwości,
    a tego, że ze sprzedawcy jest trąba i pozwolił sobie wcisnąć
    opinię odbiegającą od *całkiem prawdopodobnego* skutku prawnego
    reklamacji z tytułu "niezgodności" :]

    > Klient nie ma tu nic do powiedzenia? Skoro wybral ten sklep a nie ten
    > obok, gdzie cena butow jest o x razy wyzsza?

    Ustawodawca tak chciał.
    Daleki jestem od rozstrzygania czy to dobrze czy źle - po prostu
    skutkiem *skutecznych* i *masowych* reklamacji klientów byłoby, że
    ceny zbliżyłyby się do "sklepu obok" i tyle.

    > Masz opinie producenta. Podwazasz ja? Argumenty jakies? Bo na razie to
    > jest tupanie i rzucanie fochem ;)

    Ależ nie - powołuje się na konkretny zarzut wobec towaru :)

    I żeby jasność była: po "odrzuceniu przez producenta" sklepikarz
    wcale nie jest na straconej pozycji.
    Skoro *PYTAŁ* o opinię, to widocznie skorzystał z rękojmi lub
    gwarancji skierowanej "do siebie".
    W momencie, kiedy uzna, że reklamacja klienta z tytułu "konsumenckiej
    niezgodności" jest słuszna na tyle, że pewnie klient proces wygra,
    sam składa reklamację (u producenta) *z tego samego tytułu*.
    Znaczy z "konsumenckiej niezgodności" - i prawami które miał konsument
    - nabywca. W ustawie jest (nieusuwalny) regres :)
    No, chyba że kupił te buty z zastrzeżeniem 'nie przeznaczone do
    sprzedaży konsumenckiej'.

    pzdr, Gotfryd