  • 21. Data: 2013-02-14 21:37:42
    Temat: Re: odpowiedzialnosc za materialy w serwisie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.02.2013 20:31, Olgierd pisze:

    > A konkretnie?
    > I: czy rozróżniasz serwis, który rozpowszechnia "nielegalne pliki" od serwisu,
    > w którym użytkownik może rozpowszechniać jakieś swoje pliki?
    >
    > To trochę jak z Giertychem Romanem, który tak długo opowiadał, że za posty
    > użytkowników forum internetowego odpowiada administrator, aż... przerżnął
    > sprawę ;-)

    Nie przekonasz... Raduś swego czasu uparcie mi wmawiał, że
    homoseksualista i pedofil to jedno i to samo i "chodzą ramię w ramię".

  • 22. Data: 2013-02-14 23:03:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-14 21:37, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Nie przekonasz... Raduś swego czasu uparcie mi wmawiał, że
    > homoseksualista i pedofil to jedno i to samo i "chodzą ramię w ramię".

    Nie zrozumiałeś i tyle.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2013-02-14 23:07:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2013, RadoslawF wrote:

    > Gdybyś miał racje to Chomik nie musiał by z polski uciekać
    > za granicę. A teraz pomyśl dlaczego uciekł ?

    Tak z ciekawosci spytam - nie dlatego, że nie blokował zbiorów
    dla których ktoś z posiadaczy praw majątkowych zażądał blokowania?

    > i nie zapominaj że
    > w odróżnieniu od naszego wątkotwórcy Chomik nie organizował
    > sprzedaży i nie pobierał za to opłat.

    To już napisali - to czy opłata jest pośrednio czy bezpośrednio
    jest drugorzędne.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2013-02-14 23:28:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Zlikwidowano ostatnio przepisy o paserstwie czy może jednak
    > nie masz racji ?
    > Nie zapominaj że wątkotwórca zaproponował płatność za plik
    > wpływa na jego konto a on po jakimś czasie przekazuje je
    > pomniejszone o swój zysk do sprzedającego.

    Ale pośrednictwo w pobieraniu pieniędzy nie ma nic do tego.
    Albo co najmniej "nie musi mieć" (patrz niżej).
    I to z trzech powodów, dwa na końcu, a pierwszy bierze się
    właśnie z nierozróżniania dla potrzeb kwalifikacji pod
    paserstwo formy pomocy w zbyciu (dopóki mowa o pomocy
    *dopiero* w zbyciu, a nie zorganizowaniu lub obiecaniu
    czegoś wcześniej, przed kradzieżą).
    W sumie ten pierwszy wystarczy ;), ale dla porządku
    wypada stwierdzić, że są jeszcze dalsze przeszkody
    w znalezieniu odpowiedzialności "za pobieranie pieniędzy".

    Już wyjaśniam.
    Przyjmij, że zbieraniem pieniędzy zajmie się inny podmiot:
    twierdzisz, że z tego powodu iż pośredniczył w pobieraniu opłat
    (ale NIE pośredniczył w ogóle w obsłudze przesyłania zbiorów)
    będzie podlegał karze?
    To może jeszcze ze dwa banki po drodze będą karane, bo
    przecież jeden te pieniądze wysłał a drugi odebrał, oba
    "oczestniczyły w procederze" :>
    Ba, najczęściej opłatę za to biorą! Zgroza ;)

    Bo jeśli nie, to musisz wyjaśnić dlaczego *ta sama czynność*
    robiona przez dostawcę usługi ma coś implikować.

    Jeszcze raz, powoli i dokłanie: powyższy post NIE DOTYCZY
    dyskusji nad tym, *czy* dostawca usługi z takiego lub innego
    powodu jest lub nie jest zagrożony ewentualnym ściganiem
    i ukaraniem.

    Powyżyszy post dotyczy *WYŁACZNIE* tego, że doczepiłeś
    się faktu iż dostawca POBIERA PIENIĄDZE na rzecz klienta
    końcowego i z tego wywodzisz odpowiedzialność, jak rozumiem
    odrębną lub większą, niż jakby tego nie robił.
    A to co najmniej może być zupełnie odrębna czynność prawna,
    dokonywana równolegle.
    Przeciwnie, aby ta czynność nie była odrębna, trzeba wykazać
    iż wypełnia wszystkie warunki narzucone w przepisach KC
    dla komisu - a Ty to implikujesz bez żadnych alternatyw.
    Nawet jeśliby takie coś przy konkretnym regulaminie dało
    się wywieść, pozostałoby wykazanie, że powstająca ewentualna
    odpowiedzialność jest większa, lub że może powstać odrębna,
    "dodatkowa" ewentualna odpowiedzialność.

    Nie widzę podstaw.
    Możesz je podać?

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2013-02-15 10:55:43
    Od: drozdziak <d...@g...com>

    Szanowni
    Bardzo dziękuję za dyskusję, która wiele mi pomogła i wniosła do tematu.
    Staram się to wszystko zrozumieć z każdego reprezentowanego tu punktu widzenia.

    Widzę tu potrzebę uszczegółowienia - i to nie dlatego, żeby przyznać komuś rację.

    Pliki jakie mają użytkownicy dystrybuować miedzy sobą to mają byc pliku typu .doc.,
    .pdf, .pps . Nie będzie fizycznej możliwości wrzucenia pliku np .iso lub innego
    programu (chociaż będzie możliwy np .zip)
    Mogą być oczywiście wrzucane filmiki pokazowe lub pliki muzyczne, ale planujemy
    ograniczenie ich rozmiaru.

    Każdy plik będzie musiał być zakwalifikowany do określonej kategorii i dany do niego
    dokładny opis tego co to jest oraz podgląd czy coś w tym rodzaju [prevke].

    To ma być serwis z pomocami naukowymi.

    To czego się boję to plagiaty typu -
    "ja o tym pisałem w pracy takiej a takiej, a ten Pan/Pani tego nie podał"
    "to moje materiały, które publikowałem tu i tu tego i tego dnia"
    "ja wymyśliłem takie ćwiczenie"

    Z racji tego, że dziedzin naukowych jest sporo, trudno mi być ekspertem nawet od
    jednej, a co dopiero od wszystkich - dlatego dopytuję jak się przed tym ustrzec.

    Z Waszych odpowiedzi wyłania mi się przekaz taki, że:
    1. Mogę to robić, pod warunkiem, że na dany mi sygnał zareaguję w stosowny sposób,
    2. To czy pobieram za to opłaty czy nie, nie ma znaczenia.
    3. To czy zbieram opłaty ja i potem je przekazuję sprzedającym, czy też zbierają je
    sami sprzedający, a potem mi płacą prowizję też nie ma znaczenia.

    Prawda?

    Pozdrawiam serdecznie

  • 26. Data: 2013-02-15 12:41:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Feb 2013, drozdziak wrote:

> [...]
    .pdf, .pps .
    > Nie będzie fizycznej możliwości wrzucenia pliku np .iso lub innego programu

    Ale Ty piszesz o fizycznej niemożliwości wrzucenia zbioru o *nazwie*
    z rozszerzeniem .doc czy o *strukturze* .doc który downloader ma
    zamiar sprawdzać?

    > Każdy plik będzie musiał być zakwalifikowany do określonej kategorii i dany do
    niego dokładny opis tego co to jest
    > oraz podgląd czy coś w tym rodzaju [prevke].

    No właśnie - "musiał" stawia pytanie, czy masz na myśli czasem potocznie
    błędnie określane "powinien", czy techniczną blokadę, powodującą
    że *MUSI*.
    Bardziej z ciekawości pytam :D, nie żeby to miało mieć znaczenie dla
    Twoich pytań.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2013-02-15 16:40:35
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 20:49:31 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Kluczowe będzie sprawdzenie jakie to będą pliki.

    A jakie mają być? W którym przepisie karnym jest coś o plikach? ;-)

    > Kolejna sprawa to dzięki proponowanemu rozwiązaniu już nie będzie
    > to rozpowszechnianie tylko przez jakichś użytkowników a sprzedaż
    > przez serwis.

    Jaka sprzedaż? Sprzedać możesz egzemplarz nośnika, nie możesz "sprzedać"
    pliku.

    > Ten serwis nie rozpowszechnia a sprzedaje. To jednak jest różnica.

    Różnica jest taka, że nie rozumiesz różnicy pomiędzy możliwością
    sprzedaży materialnego nośnika oraz od nie-sprzedaży postaci niematerialnej
    utworu.

    > Ale tu nie chodzi o wypowiedzi a o lewe pliki w których sprzedaży
    > pośredniczy serwis.

    Nie, tu chodzi o art. 14 ust. 1 UoŚUDE (raczyłeś go obejrzeć?), który
    wyraźnie mówi kiedy e-usługodawca jest wolny od odpowiedzialności za
    udostępniane dane pochodzące od jego usługobiorców. Nie jest ważne
    czy to słowa, czy jpg, czy pdf czy txt.

    > Plik jest pobierany z serwisu na którego rachunek wpływa
    > opłata. Nie wmówisz że serwis jest tylko usługodawcą.

    Niczego nie chcę Ci wmawiać. Wystarczy być zapoznał się z całą UoŚUDE :)

    > "W rozdziale 14 "Odpowiedzialność karna" u.p.a.p.p. wprowadzono w art.
    > 118 przestępstwo paserstwa programu komputerowego podobnego w
    > określonych przesłankach do treści kodeksu karnego, z tym, że sprawca
    > musi działać w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, a program musi być
    > zapisany na materialnym nośniku. Jeśli obie przesłanki nie są spełnione,
    > możliwe jest ponoszenie konsekwencji prawnych wyłącznie w oparciu o art.
    > 293 k.k."

    Więc nawet gdybyś miał rację, to miałbyś rację tylko względem programów
    komputerowych -- ale już nie w przypadku jpg, txt, pdf, etc.

    Ale niestety, pominąłeś fakt, że o relacji art. 293 kk już pisałem.

    --
    Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 28. Data: 2013-02-15 17:20:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 16:40, Użytkownik Olgierd napisał:

    > Więc nawet gdybyś miał rację, to miałbyś rację tylko względem programów
    > komputerowych -- ale już nie w przypadku jpg, txt, pdf, etc.

    Za wyżej wymienione pociągną go z innego paragrafu.

    > Ale niestety, pominąłeś fakt, że o relacji art. 293 kk już pisałem.

    Nie pominąłem. Po prostu napisałeś nieprawdę i chciałem
    aby było to widoczne. Z mojej strony EOT.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2013-02-16 10:58:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-02-14, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    [...]

    > MS sprzedaje w takiej formie swoje produkty ?

    A i owszem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2013-02-16 11:47:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Feb 2013, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2013-02-14, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A i owszem.

    No właśnie wydawało mi się, że któryś upgrade egzystuje w wersji
    "małe pudełko z numerem licencji binarka do ściągnięcia przez net",
    ale nie miałem namiarów pod ręką :)

    pzdr, Gotfryd