    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 14 Feb 2013 11:31:54 -0800 (PST)
    <f...@g...com>
    <kfj6od$n0b$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: odpowiedzialnosc za materialy w serwisie
    From: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 18:26:36 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]

    "programu komputerowego" (na nośniku!). Nadto art. 292 kk wyraźnie zakłada, że paser
    nieumyślny "powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu
    zabronionego" (bo art. 291 w ogóle się nie nada).

    > Jaki sąd uwierzy paserowi które stwierdzi że uważał obraz
    > z najnowszym windowsem za legalny ?
    >
    > MS sprzedaje w takiej formie swoje produkty ?

    Spytałeś o "zlikwidowanie" przepisów o paserstwie, odpowiedziałem Tobie -
    odnieś się do meritum: czym jest paserstwo, a czym prowadzenie serwisu
    internetowego, w którym użytkownicy mogą odpłatnie rozpowszechniać jakieś
    pliki.

    utworu" (a Ćwiąkalski w komentarzu podkreśla, iż "Poza zakresem karalności pozostanie
    zatem wszelkie nabycie przez Internet, tzw. ściągnięcie programu czy też pomoc w
    zbyciu takich programów czy utworów").

    "nielegalnej sprzedaży".

    > To dlaczego ścigają właścicieli serwisów udostępniających
    > lewe pliki ?

    A konkretnie?
    I: czy rozróżniasz serwis, który rozpowszechnia "nielegalne pliki" od serwisu,
    w którym użytkownik może rozpowszechniać jakieś swoje pliki?

    To trochę jak z Giertychem Romanem, który tak długo opowiadał, że za posty
    użytkowników forum internetowego odpowiada administrator, aż... przerżnął
    sprawę ;-)

    > Przypominam że właściciel serwisu nie wyprze się uczestnictwa
    > w sprzedaży jak w przypadku Chomika gdzie udostępnia tylko
    > przestrzeń dyskową.

    Ale w jakiej sprzedaży? Że wynagrodzenie za pobranie pliku spływa na
    rachunek usługodawcy? Pierwszy to przypadek?

    odpłatnie, za pośrednictwem tego serwisu -- udzielać licencji na korzystanie z tych
    pstryczków. Usługodawca brałby swoją prowizję za ogarnięcie tematu organizacyjnie i
    marketingowo, zaś dla uniknięcia problemów z płatnościami (a może dla pokazania
    lepszego przychodu?) brałby też rozliczenia z klientami na siebie.

    > Do czasu kiedy będą to zdjęcia sprzedawane przez właścicieli
    > nie będzie to paserstwo.

    Raczyłbyś zapoznać się z przepisami o paserstwie; jeszcze raz
    powtórzę: albo rzecz, albo program komputerowy na nośniku, albo
    utwór na innym nośniku. Pobierania "z internetów" nie ma na tej
    liście.

    > Na przykładzie istniejących serwisów powiedział bym że udostępnia
    > się tam jednak głównie lewiznę.

    To tak jakbyś oskarżał GDAKĘ, że na ich drogach głównie piractwo
    drogowe się szerzy.

    A na marginesie: sięgnąłeś do art. 14-15 UoŚUDE? ;-) Czy tak tylko
    rzucasz słowa na wiatr? ;-)

    --
    Olgierd
    http://legeartis.org.pl