  • Data: 2013-02-15 16:40:35
    Temat: Re: odpowiedzialnosc za materialy w serwisie
    Od: Olgierd <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 20:49:31 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Kluczowe będzie sprawdzenie jakie to będą pliki.

    A jakie mają być? W którym przepisie karnym jest coś o plikach? ;-)

    > Kolejna sprawa to dzięki proponowanemu rozwiązaniu już nie będzie
    > to rozpowszechnianie tylko przez jakichś użytkowników a sprzedaż
    > przez serwis.

    Jaka sprzedaż? Sprzedać możesz egzemplarz nośnika, nie możesz "sprzedać"
    pliku.

    > Ten serwis nie rozpowszechnia a sprzedaje. To jednak jest różnica.

    Różnica jest taka, że nie rozumiesz różnicy pomiędzy możliwością
    sprzedaży materialnego nośnika oraz od nie-sprzedaży postaci niematerialnej
    utworu.

    > Ale tu nie chodzi o wypowiedzi a o lewe pliki w których sprzedaży
    > pośredniczy serwis.

    Nie, tu chodzi o art. 14 ust. 1 UoŚUDE (raczyłeś go obejrzeć?), który
    wyraźnie mówi kiedy e-usługodawca jest wolny od odpowiedzialności za
    udostępniane dane pochodzące od jego usługobiorców. Nie jest ważne
    czy to słowa, czy jpg, czy pdf czy txt.

    > Plik jest pobierany z serwisu na którego rachunek wpływa
    > opłata. Nie wmówisz że serwis jest tylko usługodawcą.

    Niczego nie chcę Ci wmawiać. Wystarczy być zapoznał się z całą UoŚUDE :)

    > "W rozdziale 14 "Odpowiedzialność karna" u.p.a.p.p. wprowadzono w art.
    > 118 przestępstwo paserstwa programu komputerowego podobnego w
    > określonych przesłankach do treści kodeksu karnego, z tym, że sprawca
    > musi działać w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, a program musi być
    > zapisany na materialnym nośniku. Jeśli obie przesłanki nie są spełnione,
    > możliwe jest ponoszenie konsekwencji prawnych wyłącznie w oparciu o art.
    > 293 k.k."

    Więc nawet gdybyś miał rację, to miałbyś rację tylko względem programów
    komputerowych -- ale już nie w przypadku jpg, txt, pdf, etc.

    Ale niestety, pominąłeś fakt, że o relacji art. 293 kk już pisałem.

    --
    Olgierd
    http://legeartis.org.pl